• Comprensió de la informació i coneixement des de la perspectiva constructivista 

      Aguilar Ródenas, Consol
      Per realitzar una aproximació costructivista a ña didàctica de la llengua, considerem que la nostra opció curricualr ha d'anar unida a la perspectiva de l'opció crítica, on el currículum s'entén com una construcció històrica ...
    • Didàctica de la llengua i ideologia 

      Aguilar Ródenas, Consol
      L'objecte central de la Didàctica de la Llengua, segons Camps (1993), és l'espai d'interacció entre pràctiques pedagògiques i processos d'aprenentatge d'una materia específica que és la llengua. I defensa que el punt de ...
    • Currículum oculto: textos e imágenes 

      Aguilar Ródenas, Consol
      In 1995, Leo van Lier reminded us that it is necessary to help students to improve themselves and to improve the world they live in by means of a critical and expressive use of language both in thinking and in action. ...
    • La investigació-acció en l´educació intercultural: apunts i recursos bibliogràfics 

      Aguilar Ródenas, Consol
      The work project presented here was carried out by students of the subject entitled “Didactics of Catalan”, which they studied in their 3rd year of teacher training at the UJI in Castellón (Spain). The project was based ...
    • Proyectos de trabajo inclusivos e interculturales: una aventura apasionante 

      Moliner García, Odet; Aguilar Ródenas, Consol; Sales Ciges, Auxiliadora
      La Atención a la Diversidad nos implica a todos y a todos nos compromete. Esto quiere decir que la pluralidad de modelos culturales, la heterogeneidad de cualquier grupo humano, la libertad para defmir y desarrollar nuestra ...
    • Género y el diario de la tertulia literaria dialógica de San Agustín 

      Aguilar Ródenas, Consol; Traver Martí, Joan Andrés; Martí Puig, Manuel
    • Calvina: un personaje queer transeúnte de la intertextualidad 

      Aguilar Ródenas, Consol
      Carla Frabetti ganó el Premio El Barco de V apor en 2 0 0 7 con Calvina. La protagonista (¿o el protagonista?) de esta historia es un personaje queer. Desde la teoría queer el género es una construcción social; pero si ...
    • El poder de educar y de educarnos: una conversación en curso 

      MacLaren, Peter; Martínez Olivé, Alba; Rivas Flores, José Ignacio; Corella, Iolanda; Castelló, Rafael; Oliva, José Francisco; Cucarella, Lucía; Monferrer Ferrando, Dolors; Leal, David; Aguilar Ródenas, Consol; Laborda, José Luis; Molina, Amparo; Martí, Manel; Carbonell, Eva; Miralles, Cristina; Nadal, Maria; Vidal, Maria Esther; Such, Encarna; Vila, Vicent; Balaguer, María José; Català, Eduardo; Grau, Mila; Aparicio, Isabel; Borox, Paqui; Pallarés, Carlos; Picher Richart, María José; Múrcia, Pascual; Aparicio Guadas, Pep
      Hablo en el artículo de la colonización. Muchos de mis es- tudiantes son sudamericanos y muchos son indígenas y rechazan lo español por su odio a los conquistadores. Especialmente en EEUU, ahora hay un énfasis por el ...
    • Al voltant de "L'acció cultura l per a la llibertat i altres escrits" 

      Aguilar Ródenas, Consol
      Els textos que recull aquest llibre, com ens explica el mateix Paulo Freire (1921-1997), van ésser redactats amb la intenció de provocar una discussió, amb la intenció d'aprofundir i reflexionar. Perquè eren textos preparats, ...
    • La tertulia literaria dialógica de LIJ y la alfabetización digital 

      Aguilar Ródenas, Consol
      The article tries to share an experience, reaching critical theory and dialogic learning, linking theory and practice in order to match learning and the formation of a critical citizenry. Dialogic reading proposes the ...
    • Gènere i formació d´identitats en la formació inicial de mestres de LIJ 

      Aguilar Ródenas, Consol
      La comunicació presenta un projecte d’innovació educativa lligat a lʼactivitat docent de grau. Des del protagonisme de lʼestudiantat de formació inicial en mestre/a sʼha dut a terme una formació i sensibilització en ...

      Ministerio Este proyecto ha recibido una ayuda de la Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas del Ministerio de Cultura.
      DSpace
      Metadatos sujetos a :Public Domain | Información y consultas:biblioteca@uji.es | Política general de seguridad de la información | Nota legal
      Universitat Jaume I - Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, España - Tel.: +34 964 72 87 61 Fax: +34 964 72 87 78