Listar PDCSLL_Articles por título
-
Opening up participatory spaces: a way of rethinking school practices linked to territory
Taylor & Francis (2021-06-09)Background For education to be underpinned deeply by the principles of inclusion and interculturality, there is a need for school to be reconceptualised as an institution which is strongly linked to its territory and ... -
Organització d'un centre educatiu d'ensenyaments artístics
Centro Municipal de las Artes Rafael Martí de Viciana (2011) -
Organización del aula inclusiva: ¿Cómo diferenciar las estructuras para lograr prácticas educativas más efectivas?
Universidad Complutense de Madrid (2020)Resulta un verdadero desafío para el profesorado gestionar la diversidad presente en las aulas desde un enfoque inclusivo. El objetivo general de este estudio es indagar sobre cómo se organizan las aulas inclusivas para ... -
Origen i evolució d'un organisme autònom local. El Centre Municipal d'Estudis Rafel Martí de Viciana
Centro Municipal de las Artes Rafael Martí de Viciana (2009) -
El papel de la robótica en Educación Infantil: revisión sistemática para el desarrollo de habilidades
Universidad de Valladolid: Secretariado de Publicaciones (2023)Cada vez más, la robótica se consolida como un recurso indispensable en la vida cotidiana, y se prevé un empleo continuado en los próximos años. En este contexto, se hace necesario abordar cómo se integra el uso de los ... -
Paradojas epistemológicas de una investigación participativa feminista
Publicacions de la Universitat Jaume I (2015)El objetivo del presente artículo es analizar las paradojas entre las que se mueve el rol de la persona que investiga cuando sitúa su investigación entre los presupuestos de la Investigación Acción Participativa (IAP) y ... -
La participación comunitaria para una sociedad sostenible. función social del pedagogo y el psicopedagogo
Colegio Oficial de Pedagogos y Psicopedagogos de la Comunitat Valenciana (2022-12-24)La intervención social transformadora es una tarea no exclusiva de ningún colectivo, pero si una responsabilidad de todos, y por qué no del pedagogo o psicopedagogo. El objetivo de este artículo es presentar una experiencia ... -
Participatory Action Research: a case study on the school democratisation process
Taylor & Francis (2020-05-18)Participatory Action Research (PAR) in the educational context is a coherent methodology to accompany processes of school democratisation focusing on the key elements of collaborative culture, a sense of belonging and ... -
Passthrough Mixed Reality With Oculus Quest 2: A Case Study on Learning Piano
Institute of Electrical and Electronics Engineers (2023-01-25)Mixed reality (MR) in standalone headsets has many advantages over other types of devices. With the recent appearance of the Passthrough of Oculus Quest 2, new possibilities open up. This work details the features of the ... -
Pedagogies alternatives i pràctiques d’aula en educació infantil: la veu dels docents
Universitat de Barcelona: Institut de Ciències de l'Educació (2021)INTRODUCCIÓ. El present article té com a propòsit indagar sobre les pràctiques de trenta-cinc docents d’educació infantil que desenvolupen pedagogies alternatives a l’aula en la província de Castelló (Espanya). El que es ... -
Pedagogía con carácter: aproximación a la disciplina pedagógica como campo de reflexión del sujeto de la educación a partir de Ricoeur
Universidad Autónoma de Madrid (2020)Partimos de la idea que la pedagogía se centra en un sujeto de la educación que necesita de nexos con lo posible desde el anclaje a experiencias existenciales. El objetivo es recurrir a la concepción de carácter ricoeuriana ... -
Pedagogía y Psicología Comunitaria: Fronteras y Conexiones en Monsieur Lazhar, entre les Murs y la Ola
UniEvangélica Centro Universitario (2020-05)The paper presents research on the relationship between pedagogy and community psychology. These are two disciplines that have historically been related and have crossed paths in multiple contexts, but each one is framed ... -
Peer tutoring and mathematics in secondary education: literature review, effect sizes, moderators, and implications for practice
Elsevier (2019-09)A literature review was undertaken to compile all data on peer tutoring in secondary education (7th to 12th grade) mathematics from existing articles. Data from 42 independent studies were included in this research. All ... -
Peer Tutoring Effects on Students’ Mathematics Anxiety: A Middle School Experience
Frontiers Media (2020-07-29)In this research the effects of reciprocal peer tutoring on students’ mathematics anxiety levels were examined. A pretest posttest with control group design was used at a public middle school in Spain. A total of 420 ... -
Peer Tutoring in Algebra: a Study in Middle School
Taylor & Francis (2019-11-28)This study reports the academic benefits of peer tutoring in algebra for middle school students. A total of 380 students enrolled in grades 7th and 8th participated in the study. Two peer tutoring sessions took place during ... -
Peer tutoring in mathematics in primary education: a systematic review
Taylor & Francis (2018-06-07)In this review, we have examined the main components of peer tutoring in mathematics in primary education (1st to 6th grade) settings. Fifty studies were included in this article. The review was intended to examine trends ... -
Peer tutoring in middle school mathematics: academic and psychological effects and moderators
Taylor & Francis (2022-07-22)In this study reciprocal peer tutoring was implemented in middle school mathematics classes for a six-month period. The effects of this methodology on students’ mathematics achievements, mathematics anxiety levels, attitudes ... -
Percepciones sobre el concepto y la gestión de la diversidad en un centro en proceso de democratización escolar
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (2018)El objetivo de este trabajo es analizar la concepción de la diversidad y los procesos de gestión de la misma en un centro inmerso en un proyecto de democratización escolar, desde las percepciones de los actores ... -
Percepción de las competencias docentes en Educación Secundaria: un análisis comparado desde la visión de los agentes implicados
Universidad Austral de Chile: Facultad de Filosofía y Humanidades (2022)El objetivo de esta investigación es analizar la percepción sobre la importancia de las competencias docentes en la etapa de Educación Secundaria desde una perspectiva comparativa múltiple: estudiantes de máster, egresados, ... -
Percepción sobre el trastorno del espectro autista ¿Estamos preparados para la realidad de las aulas inclusivas?
Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions (2018)Introducción: Resulta de suma importancia el hecho de que profesionales de la educacióny la psicología así como los estudiantes sobre estas disciplinas, se formen y entiendanuno de los trastornos cuya prevalencia crece de ...