Listar COM_Articles por fecha de publicación
-
Sustainable Outdoor Advertising: A Professional Point of View from Spain
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava. Faculty of Mass Media Communication (2023-04-23)Cities are unimaginable without outdoor advertising, and outdoor advertising, sometimes known as out-of-home advertising, is unimaginable without cities. However, this relationship is evolving due to the inevitable need ... -
Deporte y TikTok: tipología de contenidos de los deportistas españoles en los Juegos Olímpicos de Tokio 2020
Universidad de Sevilla (2023-04-15)TikTok se ha revelado en los últimos años como la red social de mayor crecimiento. El contenido de entretenimiento, el consumo de vídeos cortos, la proliferación de creadores de contenido o la interacción son las principales ... -
Los estudios de la audiencia. De la tradición a la innovación
Universidad de Piura (2023-03-16)El análisis de las audiencias es un reto constante de los medios de comunicación, principalmente en los mercados competitivos. La digitalización mediática ha motivado la aparición de nuevos métodos y herramientas adaptadas ... -
Impact of influencers’ Facebook pages in cultivating fear and terror among youths during the COVID-19 pandemic
Bastas Publications DOO (2023-02)Many research studies defined news pages that connect users with public affairs as social media influencers. This includes opinion leaders, journalists, media personnel, editors, and political experts. In this sense, ... -
Reseña/Review (Iranzo, Amador y Farné, Alessandra (Coord.)), “Comunicación para el cambio social: Propuestas para la acción”. Valencia, Tirant lo Blanch, ISBN: 978-84-17706-10-4, 259 págs., 2019)
Universidad Complutense de Madrid (2023-01-12) -
La Ficción como lucerna: autorreferencia, ironía y distancia en The Matrix Resurrections (Lana Wachowski, 2021)
Associació Cineforum L'Atalante (2023-01)El objetivo de este artículo es examinar la película The Matrix Resurrections (Lana Wachowski, 2021) en comparación con la trilogía original. La tesis que anima el artículo es que, si bien el tema fundamental de las tres ... -
The Role of News Post Consumption on Facebook in Shaping Youth Perceptions of Safety and Civil Liberties during COVID19 in the U.S., Spain, and Egypt
Hindawi Limited (2023)News media coverage, regardless of the platform being used, can shape people’s opinions, perceptions, behaviors, and preferences about policy, security, and civil liberties in times of crisis. This study examines the ... -
Efecto de la COVID-19 en la comunicación de la crisis climáticaLa radio televisión pública vasca (EITB) como caso de estudio
Asociación Española de Comunicación Sanitaria (2023)Introducción: Los medios de comunicación han incrementado su interés por la crisis climática en los últimos años. Sin embargo, la COVID-19 lo trastocó todo. Objetivo: Analizar el efecto de la pandemia en la comunicación ... -
Escribir el deseo. Metaficción y narración inestable en el cine de François Ozon
Asociación Española de Semiótica (2023)En la obra del cineasta francés François Ozon (1967) son recurrentes los personajes-narradores. Ya sean escritores, como los protagonistas de Angel (2007), Swimming Pool (2003) y En la casa (Dans la ... -
Modos de habitar la rabia contra la misoginia en Vis a Vis (2015-2020)
Associação Portuguesa de Estudos sobre as Mulheres (APEM) (2023)This study examines the TV series Vis a Vis through the operationalization of the concept of anger competence (Chemaly 2018), which refers to the subject’s ability to express anger. But we put it into dialogue with Lorde’s ... -
Traducciones de la hospitalidad: la hauntología negra en «Candyman» (Nia DaCosta, 2021)
Universitat de Barcelona. Centre Dona i Literatura (2023)Planteamos una lectura de la película Candyman (Nia DaCosta, 2021) en el contexto de las aportaciones de las mujeres afroamericanas a las traducciones de la hospitalidad derridiana. Para ahondar en el funcionamiento de esa ... -
La Comunicación ante el reto de la transición ecológica y la economía azul: un desafío motivador [Editorial]
Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant: Departamento de Comunicación y Psicología Social (2023) -
Political entrepreneurs in social media: Self-monitoring, authenticity and connective democracy. The case of Íñigo Errejón
Elsevier (2023)Political entrepreneurs seek to mobilise public opinion and access large audiences who are not directly interested in politics, but are exposed to the digital environment. The aim of this research was to analyse how these ... -
The appeal to emotions in the discourse of populist political actors from Spain, Italy, France and the United Kingdom on Twitter
Frontiers Media (2023)Western democracies live a populist impulse. In this context, the consolidation of digital technologies plays a key role due to their possibilities of e fficiently spreading messages. This research examines the role that ... -
Análisis del uso de Twitter como plataforma estratégica de diálogo: las empresas del IBEX35 y la difusión de mensajes sobre COVID
Universidad de Piura (2023)El trabajo analiza la comunicación realizada por parte de empresas del IBEX35 en situacio-nes de crisis para determinar los mecanismos que tratan de favorecer el diálogo entre organizaciones y sus stakeholders. La muestra ... -
Femvertising and COVID-19-What Did Brand Owners Broadcast during the Lockdown?
MDPI (2023)The aim of this study was to analyze, from a gender perspective, advertising broadcasts during a time of crisis. A holistic perspective of the stereotypes, roles, professions, and gender relations represented is offered ... -
Different ways… same message? Road safety-targeted communication strategies in Spain over 62 years (1960–2021)
Elsevier (2023)Among the most generalised preventive measures against traffic crashes, advertisements and broadcast campaigns in the media have stood out over the last six decades. The core aim of this paper is to describe the evolution ... -
Red Cross Presence and Prominence in Spanish Headlines during the First 100 Days of War in Ukraine
MDPI (2023)This research seeks to find out to what extent the Spanish press reflects the role played by the Red Cross during the first 100 days of the war in Ukraine. It aims to identify the main characteristics of the information ... -
La figura del showrunner en la producción audiovisual española: realidad o ficción. Análisis del proceso de producción de La Casa de Papel
Universidad de Málaga (2023)La aparición de las plataformas de streaming trajo consigo un conjunto de cambios estilísticos y estructurales que darían paso a una nueva era del audiovisual. La aparición de las redes sociales junto con el uso ... -
The Negative Campaign on Telegram: The Political Use of Criticism during the 2021 Community of Madrid Elections
MDPI (2023)Mobile instant messaging services have become a standard tool for political actors in communicating with citizens, especially during electoral campaigns. Telegram predominates in this context of disintermediated communication ...