Aprender mientras enseñas

View/ Open
Impact


Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
INVESTIGACIONMetadata
Title
Aprender mientras enseñasDate
2010Publisher version
http://www.cuadernosdepedagogia.com/ISSN
0210-0630Publisher
Ciss PraxisAbstract
Una experiencia de tutoría entre iguales en tercero de Primaria utiliza la cooperación para convertir las interacciones personales en oportunidades de aprendizaje. La formación del alumnado y la asignación de roles ... [+]
Una experiencia de tutoría entre iguales en tercero de Primaria utiliza la cooperación para convertir las interacciones personales en oportunidades de aprendizaje. La formación del alumnado y la asignación de roles alternos de tutores y tutorados permite comprender los contenidos y mejorar la competencia lectora y escrita [-]
An experiment in peer tutorials conducted in the third year of primary education uses cooperation to turn personal interactions into opportunities for learning. The pupils’ training and the alternating assignment of ... [+]
An experiment in peer tutorials conducted in the third year of primary education uses cooperation to turn personal interactions into opportunities for learning. The pupils’ training and the alternating assignment of the roles of tutor and person being tutored make it possible to understand the contents and improve reading and writing skills. [-]
Subject
Bibliographic citation
Cuadernos de Pedagogía (2010) núm. 405, p. 28-30Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
© Ciss Praxis
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDU_Articles [477]