• openAccess   El enfoque cognitivo-evolutivo de la acción moral: problemas teóricos 

      Adell-Segura, Jordi Universitat Jaume I. Departament de Filosofia i Sociologia (1990)
    • openAccess   A modo de conclusión 

      Maldonado, Verónica; APARICI MARTI, JOAQUIN Col·legi Universitari de Castelló (1990)
    • openAccess   Graffiti: un proyecto de trabajo desde la investigación-acción 

      Aguilar, Consol Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Servicio de Publicaciones (1992)
      The work project presented here was carried out by students of the subject entitled “Didactics of Catalan”, which they studied in their 3rd year of teacher training at the UJI in Castellón (Spain). The project was based ...
    • openAccess   Taller sensorial de llenguatge 

      Aguilar, Consol Graó (1992-11)
      This proposal is aimed at pupils studying the Second Cycle of Compulsory Secondary Education (14-16 year olds), as well as those studying the subject entitled Didactics of Catalan at teacher-training colleges. It is based ...
    • openAccess   Dinámica comercial en la morería de Castelló desde mediados del siglo XV al primer tercio del XVI 

      APARICI MARTI, JOAQUIN Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (1994)
      Inserted or integrated? In the XV th century the Moslems of Castelló, a minority group, lived with both the Jews and the Christians, members of the other two great religions. Their Aljama was established in the forties of ...
    • openAccess   Escuchar, hablar, leer y escribir: una aproximación desde la opción crítica 

      Aguilar, Consol Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Servicio de Publicaciones (1994)
      This article tries to compile some of the main contributions to the study of the contents, about texts production, frorn the point of view of the teaching-learning process like an interactive and reflective process. Listening, ...
    • openAccess   El trabajo de los jóvenes en la Edad Media: Contratos de "Afermament" de Vila-real 

      APARICI MARTI, JOAQUIN Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (1995)
      More and more problems; the young people and the job, both things related in the past and future. The first job hunting has involved a lot of great troubles to the young people at all times because some one do not have ...
    • openAccess   Cine, música y aprendizaje significativo 

      Porta, Amparo Universidad de Huelva (1998)
      El componente auditivo del cine es uno de sus elementos comunicativos básicos. La suma de lenguajes tiene en la banda sonora un elemento emocional, evocativo, anticipador de la acción, cuyos efectos son hoy en día más ...
    • openAccess   Hábitat sonoro, currículum y clase de música 

      Porta, Amparo Editorial Graó (1998)
      The article carries out an approximation to the communicative environment to the world of sound of the school population. This multifaceted and inter-disciplined territory appears to be specially silenced in the didactic ...
    • openAccess   De la apicultura a la obtención de la cera. Las "otras manufacturas" medievales de Segorbe y Castellón 

      APARICI MARTI, JOAQUIN Universitat Jaume I. Departament d’Història, Geografia i Art (1999)
      Bees, wax, Moslems. The manufacture of candles wasn‘t a sector quantitatively important in Castelló, but qualitatively it shaped an interesting panorama for the Moslem minority, completing its housekeeping in the course ...
    • openAccess   Pedagogía musical y cambio de contexto sonoro en educación infantil 

      Porta, Amparo Editorial Graó (1999)
      Infant education forms part of our modern society and in its world of sound qualities such as sound, educational objects and textbooks are implicated as well as pedagogic and work profile of the classroom teacher. Music ...
    • openAccess   De la tradición oral a la realidad virtual 

      Aguilar, Consol Editorial Torre de Papel S.L. (2000)
      La autora rastrea en la literatura infantil actual, pero también en otras disciplinas artísticas como el cine, la publicidad, la música o las nuevas tecnologías, la utilización de los cuentos provenientes de la tradición ...
    • openAccess   La educación musical y los agentes de la cultura 

      Porta, Amparo Editorial Graó (2001)
      The brief story of music education demands a balance and adjustment that situates its position in the curriculum from the social function in education. The general area of knowledge seen from the latest integrating currents ...
    • openAccess   Los cuentos y el lenguaje políticamente correcto 

      Aguilar, Consol Publicacions de la Universitat Jaume I, (2001)
      In the light of the trilogy written by James Finn Garner against the perfection contained within what is politically correct (Politically correct bedtime stories, Once upon a more enlightened time and Politically correct ...
    • openAccess   Educación musical, un proyecto a medio camino 

      Porta, Amparo Wolters Kluwer España (2001-06)
      La autora propone un recorrido por los aspectos configuradores de la música, desde la imagen sonora patrimonial hasta la cultura mediática. Se analizan también las características lingüísticas y estéticas del lenguaje ...
    • openAccess   Promoción y desarrollo de valores, actitudes de implicación y de acciones comunitarias y transformadoras de la realidad social 

      Cloquell, M. Rebeca Universitat Jaume I (2002)
      Como resultado del transcurso de la investigación llevada a cabo durante los últimos 12 meses en el colegio Ntra. Sra. del Socorro, de la población de Benetusser (Valencia), se han extraído los siguientes datos que ...
    • openAccess   Nuevo enfoque en Didáctica de la LIJ 

      Aguilar, Consol Editorial Fontalba, S. A. (2002-08)
      The author discusses the need for an interdisciplinary approach to the teaching of children's literature, which implies not only a change in the approach and methodology of teaching, but a change in the attitude of the ...
    • openAccess   Evaluación del rendimiento de los estudiantes de magisterio: Influencia del tipo de evaluación 

      Cloquell, M. Rebeca; García, Daniel; Niubó, Reme Universitat Jaume I (2003)
    • openAccess   ¿Somos racistas?: Sí. La lucha contra el miedo a lo desconocido y la LIJ 

      Aguilar, Consol Torre de Papel (2004-06)
      This study was conducted with teacher trainees at university. On being asked what project they would like to do, the answer was almost unanimous: interculturality. And the students who defended it successfully persuaded ...
    • openAccess   Construint l'escola entre tots 

      Alfonso Martínez, Laura; Beltrán Borrás, Inma; Burguete Vinaixa, Paola; Doménech, Ana; Martí Navarro, Trini Universitat Jaume I (2005)