Listar PDCSLL_Articles por título
-
Redefiniendo la Educación Musical Inclusiva: Una revisión teórica
Universidad Complutense de Madrid (2020)Más allá de la integración de las personas con necesidades especiales, la educación inclusiva parte de la consideración de la educación como un derecho de toda la ciudadanía. La educación musical comparte este derecho y ... -
Regulative Discourse for Pre-Schoolers: Should English Language Teachers Be Polite?
Shahid Chamran University of Ahvaz (2022)This study aims to contribute to the research literature on politeness in language teachers’ requestive behaviour. More specifically, it adopts a multilingual approach to explore teachers’ politeness strategies in the ... -
Relatos de vida de profesorado LGTBIQ+ en la formación docente
ASOCIACION THE CONVERSATION ESPAÑA (2022-06)La falta de formación del profesorado en temas relacionados con la diversidad sexo-genérica y familiar es una realidad. La mitad de las universidades españolas no contemplan formación sobre esta temática en los planes de ... -
Repensando la educación Trayectoria y futuro de los sistemas educativos modernos
Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación (2019)Este artículo tiene por objetivo reflexionar sobre la doble condición de las reformas educativas requeridas en las sociedades avanzadas: como elemento de conocimiento político-sociológico y como acción reguladora social. ... -
La represa del moviment Freinet valencià
Diputació de València: Centre de Recursos i Educación Contínua (2021) -
Researching on inclusive education in Spain: how does action-research question the roles adopted by researchers in knowledge mobilization processes?
Taylor & Francis (2021-12-03)Addressing the bridge between theory and practice in the field of inclusive education in Spain involves searching for strategies of knowledge mobilisation, and action research (AR) is one of them. This study explores how ... -
Reseña: Formación inicial docente y acceso a la carrera docente en Brasil y España
Universidad de Granada (2022-03-04)Reseña del libro: Marim, V. y Manso, J. (2018). Formación inicial docente y acceso a la carrera docente en Brasil y España. Universidad Autónoma de Madrid. ISBN 978-84-8344-674-4 -
Reseña: Improvisación libre. El gran juego de la deriva sonora
Universidad Complutense de Madrid (2021-06-21) -
Reseña: Zaj. Historia y valoración crítica
Universidad Complutense de Madrid (2021-06-21) -
Resum: La competència digital dels estudiants universitaris: conceptualització i avaluació. El cas de la URV
Universitat Rovira i Virgili (2020)El passat dia 15 de juliol del 2020 es va llegir la tesi doctoral La competència digital dels estudiants universitaris: conceptualització i avaluació. El cas de la URV dirigida per la Dr. Mercè Gisbert Cervera i el Dr. ... -
Rompiendo la brecha entre teoría y práctica: ¿Qué estrategias utiliza el profesorado universitario para movilizar el conocimiento sobre educación inclusiva.
UNED (2020)In recent years inclusive education has not been developing at an ideal rate, this can be attributed to, among other things, the existence of an important gap between the knowledge about inclusive education generated by ... -
Rúbrica para evaluar el equilibrio sobre el caballo en niños con autismo
Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF) (2021)Los trastornos del espectro autista (TEA) son un conjunto de trastornos del neurodesarrollo caracterizados por presentar déficits significativos en la comunicación social y un patrón de conductas y de intereses restringidos ... -
Saranyana: un pequeño núcleo medieval en Els Ports de Morella. (Regestas activas como recurso didáctico en historia)
Sociedad Castellonense de Cultura (2020)Saranyana es hoy un pueblo abandonado. Pero durante la Edad Media gozó de una activa vida. Estees un primer paso para recuperar su memoria, desde un punto de vista histórico, pero también para utilizar los documentos como ... -
El sentido de la educación: del yo como antídoto a la globalización
Universidad de Chile. Facultad de Ciencias Sociales (2019-09)Vivimos tiempos en los que se ha pasado de concebir un acto de educar que proponía una relación medial a un acto de educar inscrito en una globalización que dicta la disolución del sujeto en una esfera vasta e impersonal. ... -
Service-learning in physical education teacher education: A retrospective exploratory study to examine its challenges
Elsevier (2023-12)This work is a qualitative retrospective exploratory study that aims to problematize service-learning to identify the challenges this pedagogical approach may entail in teacher education. Drawing on the narratives of 175 ... -
Shared knowledge construction in participatory action research: perceptions of researchers and educational community
Taylor & Francis (2022-08-24)This study explores Participatory Action Research (PAR) as a practice that promotes collaborative knowledge construction between researchers and participants. Within this framework, a PAR experience carried out for the ... -
Social and Juridical Sciences faculty members’ experiences in Spain: what to do to develop an inclusive pedagogy
Taylor & Francis (2021-02-25)This paper presents a study which aims to know what faculty members who develop inclusive pedagogy do to foster the inclusion of students with disability. Using a qualitative methodology, individual semi-structured interviews ... -
Social Networking from a Transmedia Perspective: The Development of Reflective and Digital Competencies of Student-Teachers
Association for the Advancement of Computing in Education (2021-07-03)The use of social networks has shown beneficial effects in the teaching-learning process, as well as highlighting its positive impact on student engagement and critical thinking. Likewise, integrating technology in higher ... -
Social, Personal, and Innovative Competencies Effect of Service-Learning in Physical Education Teacher Education: A Mixed-Methods Analysis
Frontiers Media (2021)The purpose of this study was to compare the development of social entrepreneurship competency in physical education teacher education students (n 89), through two modalities of intervention from the same service-learning ... -
‘Som escola’. The construction of an inclusive intercultural community in a school undergoing transformation
Routledge (2021-01-21)The present article describes a study carried out in a rural school in the province of Valencia (Spain) that is currently immersed in a process of transformation towards an inclusive intercultural school. The objective ...