Listar EDE_Articles por autoría "3f28b865-f523-43d4-a919-7c569b5978d3"
Mostrando ítems 1-20 de 36
-
A Longitudinal Study of the Effects of Service-Learning on Physical Education Teacher Education Students
Maravé-Vivas, María; Gil-Gómez, Jesús; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar Frontiers Media (2022)Research examining Service-Learning (SL) in Physical Education Teacher Education (PETE) is ample. However, long-term investigations are still scarce and literature demands the application of this type of design to uncover ... -
A Mixed Methods Study to Examine the Influence of CLIL on Physical Education Lessons: Analysis of Social Interactions and Physical Activity Levels
Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús Frontiers Media (2020-03-27)Physical Education is often selected for applying multilingual initiatives through the use of a content and language integrated learning (CLIL) approach. However, it is still unclear whether the introduction of such an ... -
Acción pedagógica como prevención de ciberagresiones
Pallarés Piquer, Marc; Salvador-Garcia, Celina; Maravé-Vivas, María; Esteve-Sancho, Mónica; Cabero-Fayos, Ismael Universidad de Almería (2022-05-25)El actual avance tecnológico genera nuevos fenómenos de acoso escolar como la ciberagresión. Este tipo de acoso consiste en la utilización de medios electrónicos para dañar, intimidar y maltratar a otros aprovechando la ... -
Alcance del aprendizaje-servicio en la formación inicial docente de educación física: una aproximación metodológica mixta
Capella-Peris, Carlos; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF) (2020)Esta investigación compara el desarrollo de la competencia docente, del alumnado en didáctica de la educación física (n = 96), a través de dos modalidades de intervención de un mismo programa de aprendizaje-servicio. El ... -
Análisis del clima motivacional en Educación Física a partir del empleo del modelo Teaching Games for Understanding
Martínez-Gómez, Víctor Jesús; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Maravé-Vivas, María Federación Española de Docentes de Educación Física (2022-04-01)El presente estudio analiza el clima motivacional tras la implementación de dos Unidades Didácticas de baloncesto en Educación Secundaria, una a través del modelo Teaching Games for Understanding (TGfU) y otra mediante ... -
Aprendizaje-Servicio a través de actividades físico-deportivas y Educación Física en contextos universitarios con diversidad cultural
Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina Universidad del Zulia, Venezuela (2022-01)La metodología Aprendizaje-Servicio (ApS) proporciona al alumnado un escenario necesario para aprender autónomamente, combatir injusticias sociales y adquirir competencias profesionales. Si hablamos de actividades ... -
Aprendizaje-servicio en educación musical: revisión de la literatura y recomendaciones para la práctica
Chiva-Bartoll, Oscar; Salvador-Garcia, Celina; Ferrando-Félix, Sergio; Cabedo-Mas, Alberto Universidad Complutense de Madrid (2019-08-19)Con la intención de promover una educación musical que responda a los desafíos actuales, están empezando a emerger con fuerza posicionamientos educativos sociocomunitarios que incluyen el Aprendizaje-Servicio (ApS) como ... -
Aprendizaje-servicio y motricidad en la formación inicial docente: una apuesta educativa inclusiva
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús Generalitat de Catalunya. Departament de la Presidència. Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC) (2023-04-01)La diversidad presente en las aulas requiere que el profesorado esté preparado para dar una respuesta educativa adecuada a todo el alumnado. No obstante, en el ámbito de la educación física, el profesorado no se siente ... -
Aprenentatge-servei i motricitat en la formació inicial docent: una aposta educativa inclusiva
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús Institut Nacional d´Educació Física de Catalunya (INEFC) (2023)La diversitat present a les aules requereix que el professorat estigui preparat per donar una resposta educativa adequada a tot l’alumnat. No obstant això, en l’àmbit de l’educació física, el professorat no se sent ... -
Bilingual physical education: the effects of CLIL on physical activity levels
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Capella-Peris, Carlos Taylor & Francis (2019-07)Physical education (PE) is often the subject chosen for applying multilingual initiatives based on content and language integrated learning (CLIL). Some research literature (Lynott, F. J. 2008. “Integrating Other Subject ... -
Can service-learning promote social well-being in primary education students? A mixed method approach
Chiva-Bartoll, Oscar; Moliner Miravet, Lidón; Salvador-Garcia, Celina Elsevier (2020-04)Background: Although service learning (SL) has surged in popularity over the past few years, the literature on SL outcomes in primary education programs is relatively sparse. Objective: The main aim of this study ... -
Corpografías audiovisuales y educación. Diseñando líneas de fuga para nuevas masculinidades docentes desde la pedagogía sensible
PLANELLA, JORDI; Chiva-Bartoll, Oscar; Salvador-Garcia, Celina; Pallarès Piquer, Marc UMA Editorial (2022)El presente texto tiene por objetivo analizar las experiencias vividas por un grupo de alumnado universitario con la intención de comprender cómo han vivido la construcción de la masculinidad durante su etapa formativa. ... -
Desarrollo académico del profesorado en formación a través de aprendizaje-servicio: inclusión educativa y social desde la Educación Física
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar Universidad Austral de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades (2022-01-26)Este estudio de casos múltiples analiza a través de diarios reflexivos los aprendizajes técnicos desarrollados por alumnado del Grado de Maestro/a de Educación Infantil que participaron en un programa de Aprendizaje- ... -
Desarrollo de las habilidades y actitudes cívicas en el futuro profesorado a través del Aprendizaje-Servicio: una aproximación metodológica mixta
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Santágueda-Villanueva, María; Gil-Gómez, Jesús Universidad de Oviedo (2022-06-27)La formación universitaria no debe limitarse a una mera instrucción de habilidades profesionales, sino que debe fomentar el desarrollo integral del alumnado. Este planteamiento se hace especialmente necesario en la formación ... -
Dynamic balance improvement in children with Autism Spectrum Disorder after an extracurricular Service-Learning Physical Education program
Salvador-Garcia, Celina; Valverde Esteve, Teresa; Chiva-Bartoll, Oscar; Maravé-Vivas, María Taylor & Francis (2022-10-03)This study aimed to examine the acute changes in dynamic balance Postural Control experienced by children with Autism Spectrum Disorder (ASD) who undertook a 6-month extracurricular Service-Learning Physical Education (PE) ... -
Effect of a Service-Learning Program on the Active Lifestyle of Children with Autism Spectrum Disorder: A Pilot Study
Valverde Esteve, Teresa; Chiva-Bartoll, Oscar; Salvador-Garcia, Celina; Maravé-Vivas, María MDPI (2020)Background: active lifestyles and Physical Activity (PA) are closely related to health. Healthy habits such as being physically active should be consolidated during childhood. Children with Autism Spectrum Disorders (ASD) ... -
Effects of Service Learning on Physical Education Teacher Education Student's Subjective Happiness, Prosocial Behavior, and Professional Learning
Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Capella-Peris, Carlos; Salvador-Garcia, Celina Frontiers Media (2020-03)Purpose: This study aims to analyze the effects of a service learning (SL) program on the subjective happiness (SH), prosocial behavior (PB), and professional learning (PL) perceptions of Physical Education Teacher ... -
Finding the place of content and language integrated learning in physical education within the models-based practice framework
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Hortigüela Alcalá, David Sage (2023-05-10)Although the educational intentions of content and language integrated learning (CLIL) seem to be perspicuous, how to put them into practice in different subjects is not so clear-cut. In addition, critical voices within ... -
How Can Service-Learning Shape the Political Perspectives of Pre-Service Teachers? A Program in the Field of Physical Education
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Gil-Gómez, Jesús; Valverde Esteve, Teresa; Martín-Moya, Ricardo MDPI (2022-07-27)Active and democratic citizenship promotion has become a critical challenge for higher education, and civic engagement is a fundamental axis not only in education but also in fostering democratic systems. Consequently, ... -
How to Promote Social Entrepreneurship on Urban Education? An Active Learning Implementation
Capella-Peris, Carlos; Cosgrove, Mary Margaret; Salvador-Garcia, Celina; Maravé-Vivas, María Sage (2022-04-13)This paper analyzes the effects of active learning (AL) on the social entrepreneurship (SE) of physical education teacher education students (n = 158) from an Urban School. AL participants applied several strategies including ...