Listar PSI_Articles por autoría "41288c29-2854-4fd8-a1d6-f0a5cb4e47de"
Mostrando ítems 1-12 de 12
-
ADHD Symptoms and peer problems: Mediation of executive function and theory of mind
Berenguer Forner, Carmen; Roselló Miranda, Belén; Baixauli Fortea, Inmaculada; Garcia-Castellar, Rosa; Colomer, Carla; Miranda Casas, Ana Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias (2017)Background: The social maladjustment suffered by many children with attention defi cit hyperactivity disorder (ADHD) is maintained over time, increasing the risk of subsequent adverse outcomes. The objectives of the ... -
Analysis of personal and family factors in the persistence of attention deficit hyperactivity disorder: results of a prospective follow-up study in childhood
Miranda Casas, Ana; Colomer, Carla; Fernández, M. Inmaculada; Presentación, M. Jesús; Roselló Miranda, Belén Public Library of Science (2015)Objectives To study the course of ADHD during childhood and analyze possible personal and family predictor variables of the results. Method Sixty-one children with ADHD who were between 6 and 12 years old at the ... -
Análisis de factores moduladores de la intervención psicosocial en preescolares con trastorno por déficit de atención/hiperactividad
Presentación, M. Jesús; Miranda Casas, Ana; Siegenthaler, Rebeca; Colomer, Carla Viguera (2013-02)INTRODUCTION. Although the diagnosis of attention deficit hyperactivity disorder in preschoolers is increasingly common, relatively little is known about the treatment in this developmental period. Some side effects of ... -
Diferencias entre sujetos con TDAH con y sin dificultades en comprensión lectora: los procesos de la comprensión lectora
Fernández Andrés, María Inmaculada; Miranda Casas, Ana; Garcia-Castellar, Rosa; Colomer, Carla Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2011)Introduction. Reading comprehension is avery complex activity due to the large amount of processes involved in il. In the last decade has been analyzed the role of higher level processes, among which are executive ... -
Estilos de disciplina y trastornos comórbidos de adolescentes con trastorno por déficit de atención/hiperactividad. Un estudio longitudinal
Colomer, Carla; Miranda Casas, Ana; Berenguer Forner, Carmen; Tárraga Mínguez, Rául Viguera Editores (2014-01)Introduction. Problems in cognitive functioning, social and educational development of children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) continue to be present in adolescence and adulthood. Although the literature ... -
Funcionamiento ejecutivo y motivación en tareas de cálculo y solución de problemas de niños con trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH)
Presentación, M. Jesús; Colomer, Carla; Miranda Casas, Ana; Fernández Andrés, María Inmaculada Universidad del País Vasco (2012)This study explores executive functioning and motivational variables that predict the performance of children with ADHD on numerical comprehension, calculation and problem-solving tasks. The participants in the research ... -
Funciones ejecutivas y características estresantes de niños con trastorno por déficit de atención/hiperactividad: influencia en los resultados durante la adolescencia
Miranda Casas, Ana; Colomer, Carla; Herdoiza Arroyo, Paulina; Presentación, M. Jesús Viguera (2012)The identification of possible factors that are influencing the course of attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) will allow the development of more effective early intervention strategies. This research, which ... -
Habilidades lingüísticas y ejecutivas en el Trastorno por Déficit de Atención (TDAH) y en las Dificultades de Comprensión Lectora (DCL)
Miranda Casas, Ana; Fernández Andrés, María Inmaculada; Garcia-Castellar, Rosa; Roselló Miranda, Belén; Colomer, Carla Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias (2011)El objetivo de este trabajo fue estudiar la posible especificidad de déficits en el funcionamiento lingüístico y ejecutivo de estudiantes con TDAH y con DCL y conocer el perfil de déficits del grupo comórbido (TDAH+DCL). ... -
Performance-based tests versus behavioral ratings in the assessment of executive functioning in preschoolers: associations with ADHD symptoms and reading achievement
Miranda Casas, Ana; Colomer, Carla; Mercader, Jessica; Fernández Andrés, María Inmaculada; Presentación, M. Jesús Frontiers Media (2015)The early assessment of the executive processes using ecologically valid instruments is essential for identifying deficits and planning actions to deal with possible adverse consequences. The present study has two different ... -
Relaciones entre trastornos del lenguaje y competencia socioemocional
Colomer, Carla; Roselló Miranda, Belén; Baixauli Fortea, Inmaculada Viguera Editores (2015)Introducción. Existe una comorbilidad elevada entre los trastornos del lenguaje y los problemas conductuales, emocionales y sociales. Objetivo. Revisar la bibliografía existente sobre las dificultades sociales y emocionales ... -
Satisfacción con la vida de niños con trastorno por déficit de atención/hiperactividad: estudio de posibles factores de riesgo y de protección
Miranda Casas, Ana; Presentación, M. Jesús; Colomer, Carla; Roselló Miranda, Belén Viguera (2011)Introducción. La psicología positiva ha potenciado el interés en el estudio de indicadores adaptativos, entre los que se incluye la satisfacción con la vida. Objetivo. Analizar las relaciones de las percepciones de ... -
Substance use in young adults with ADHD: Comorbidity and symptoms of inattention and hyperactivity/impulsivity
Colomer, Carla; Miranda Casas, Ana; Berenguer Forner, Carmen; Roselló Miranda, Belén; Roselló, Rocío Asociación Española de Psicología Conductual (2016)Young adults with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) are at high risk of substance use (SU). The aims of the current study were: 1) to examine the use of alcohol, tobacco, marijuana and other illegal drugs by ...