Listar EDU_Articles por autoría "bca9f033-c4f5-466c-996e-8f3bb2aadd4f"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Análisis sobre la realidad de un centro: cultura escolar implícita
Escobedo Peiro, Paula; Doménech, Ana Universitat Jaume I (2009) -
Construint l'escola entre tots
Alfonso Martínez, Laura; Beltrán Borrás, Inma; Burguete Vinaixa, Paola; Doménech, Ana; Martí Navarro, Trini Universitat Jaume I (2005) -
Diseño, validación y análisis factorial exploratorio y confirmatorio de la escala de actitud Cohesiona para la evaluación de la eficacia de los talleres de habilidades cooperativas
Moliner Miravet, Lidón; Aguirre Garcia-Carpintero, Arecia; Doménech, Ana; Vallet-Bellmunt, Teresa; Vallet-Bellmunt, Ilu; Alegre Ansuátegui, Francisco José Universidad Austral de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades (2017)This article describes the stages followed to design, validate and run an exploratory and confirmatory factorial analysis of the COHESIONA scale which aims at assessing the impact of the cooperative abilities workshops. ... -
Families Beliefs About Inclusive Education Model
Doménech, Ana; Moliner Garcia, Odet Elsevier (2014-02)In this paper, we present the results of a study conducted in the province of Castellón (Spain). It arises from the idea that f or moving towards an inclusive education models is necessary, ... -
Historias que transforman: Narrativas en el aula
Aguirre Garcia-Carpintero, Arecia; Doménech, Ana Universitat Autònoma de Barcelona (2018)This study was conducted in a secondary school of Castellón, Spain; specifically in a higher vocational education and training course in social integration. Following the drafting and editing of a book of life stories ... -
Una mirada de las familias sobre los profesionales de la educación en el avance de la escuela inclusiva
Doménech, Ana; Moliner Garcia, Odet Universidad Católica de Valencia "San Vicente Mártir" (2012)La educación inclusiva es uno de los retos que afrontan nuestras escuelas. Educación para todos/as y eliminación de barreras al aprendizaje y a la participación son algunos de los aspectos clave que subyacen tras el modelo ... -
Relato polifónico : “Hablan las madres … sobre las vivencias de inclusión de sus hijos en la escuela”
Moliner Garcia, Odet; Doménech, Ana Universidad de Jaén (2013-03)We present a polyphonic short story that crosses four mother's voices speaking about their son's inclusion schooling experiences. They talk about educative response to students with disabilities enrolled in inclusive ...