Now showing items 1-7 of 7

    • openAccess   A family of non-oscillatory 6-point interpolatory subdivision schemes 

      Donat Beneito, Rosa María; López-Ureña, Sergio; Santágueda-Villanueva, María Springer Verlag (2017-02)
      In this paper we propose and analyze a new family of nonlinear subdivision schemes which can be considered non-oscillatory versions of the 6-point Deslauries-Dubuc (DD) interpolatory scheme, just as the Power p schemes are ...
    • openAccess   El algoritmo de la sustracción llevando en los centros de formación de personas adultas 

      Martí-Puig, Manuel; Santágueda-Villanueva, María; Lorenzo, Gil Asociación Espiral, Educación y Tecnología (2017-11-30)
      Cuando nos ponemos a analizar la situación de los centros de formación de personas adultas (FPA) observamos que poco o nada ha cambiado de lo que nos contaba Llorens (1995) hace ya veintidós años. La asignatura de ...
    • openAccess   Autosuficiencia matemática en docentes en formación inicial y en ejercicio: estudio de caso 

      Santágueda-Villanueva, María; Lorenzo, Gil Fundación Centro de Estudios Latinoamericanos en Transformaciones Políticas (Venezuela) (2024-01-04)
      In the context of the external practices of the Degree in Early Child-hood and Primary Education at the Universitat Jaume I of Castelló, from the area of Didactics of Mathematics at the same university, we set ...
    • openAccess   Production Indicators of Mathematics Teachers in Public Universities of the Valencian Community on Web of Science 

      Lorenzo, Gil; Santágueda-Villanueva, María Horizon Research Publishing (2016)
      The current evaluation and comparison system of scientific production by impact factor has been criticised from different perspectives in recent years, and has ensured that publishing in high-impact journals does not ...
    • openAccess   Promoting university STEAM competence: analysis of a learning situation in the Organic Learning Garden 

      Santágueda-Villanueva, María; Lorenzo, Gil; Adelantado-Renau, Mireia; Monferrer, Lidón Alfréd Rényi Institute of Mathematics (2023-07-10)
      In this communication, we present the experience that was carried out during the 2021-2022 academic year in a Spanish public university with Primary Education teachers in training who were in their second year. It consisted ...
    • openAccess   Reseña del libro “Metodologías, retos y propuestas de futuro en el aprendizaje a lo largo de la vida” 

      Martí-Puig, Manuel; Santágueda-Villanueva, María Asociación Espiral, Educación y Tecnología (2017-11-30)
      El embrión de la obra que ahora reseñamos fue la sexta Conferencia Internacional de Educación de Adultos: CONFINTEA VI, que se celebró en Belém (Brasil) en diciembre de 2009, bajo el lema: “Viviendo y aprendiendo para ...
    • openAccess   The PCHIP subdivision scheme 

      Aràndiga Llaudes, Francesc; Donat Beneito, Rosa María; Santágueda-Villanueva, María Elsevier (2016-01-01)
      In this paper we propose and analyze a nonlinear subdivision scheme based on the monotononicity-preserving third order Hermite-type interpolatory technique implemented in the PCHIP package in Matlab. We prove the convergence ...