Strategies for optimizing psychosocial health at work
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8034
comunitat-uji-handle3:10234/8637
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Strategies for optimizing psychosocial health at workFecha de publicación
2012-04Editor
Euroregional Centre for Applied Psychology; West University of Timisoara. Department of PsychologyISSN
1454-8062Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://www.rjap.psihologietm.ro/Download/rjap141_5.pdfVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
This contribution points out the individual and organizational strategies that can be carried out in order to not to prevent or intervene in the disease but to promote the psychosocial health of employees. Based on ... [+]
This contribution points out the individual and organizational strategies that can be carried out in order to not to prevent or intervene in the disease but to promote the psychosocial health of employees. Based on the Positive Experiences Model, authors describe two main types of optimizing strategies both at individual and organizational level: 1) preventive optimization strategies, as interventions or actions addressed to the entire population of the organization although nobody has expressed psychosocial distress, and 2) improvement optimization strategies, as interventions addressed to those employees who do not show any psychosocial risk or distress problems, but with some subjective well-being indicators identified as susceptible to be improved. A total of 12 optimization strategies are briefly described. Finally, authors stress the importance of combining both individual and organizational optimization strategies. [-]
Esta contribución señala las estrategias individuales y organizacionales que se pueden llevar a cabo con el fin de no de impedir, ni intervenir en la enfermedad, sino para promover la salud psicosocial de los trabaj ... [+]
Esta contribución señala las estrategias individuales y organizacionales que se pueden llevar a cabo con el fin de no de impedir, ni intervenir en la enfermedad, sino para promover la salud psicosocial de los trabajadores. En base a las experiencias positivas modelo, los autores describen dos tipos principales de optimización de las estrategias tanto a nivel individual, como de organización: 1) estrategias de optimización de prevención, como las intervenciones o acciones dirigidas a toda la población de la organización, aunque nadie haya expresado malestar psicosocial, y 2) estrategias de optimización de mejora, como las intervenciones dirigidas a los empleados que no muestran ningún riesgo psicosocial pero con algunos indicadores de bienestar subjetivo identificados como susceptibles de ser mejorados. Se describen brevemente a un total de 12 estrategias de optimización. Por último, los autores destacan la importancia de la combinación de estrategias de optimización, tanto individual como organizacional. [-]
Publicado en
Romanian Journal of Applied Psychology (2012), vol. 14, no. 1, 29-35Derechos de acceso
@ West University of Timisoara Publishing House &
The Euroregional Center for Applied Psychology
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- PSI_Articles [589]