Mostra el registre parcial de l'element
Youth Music Production and Consumption in Africa
dc.contributor.author | Akinwale, Akeem Ayofe | |
dc.date.accessioned | 2018-09-27T07:59:13Z | |
dc.date.available | 2018-09-27T07:59:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | AKINWALE, Akeem Ayofe. Youth Music Production and Consumption in Africa. kult-ur: revista interdisciplinària sobre la cultura de la ciutat, 2018, vol. 5, no 9, p. 105-134. | ca_CA |
dc.identifier.issn | 2386-5458 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/176329 | |
dc.description.abstract | Davant la necessitat de promoure perspectives que van més enllà de les narracions familiars dels problemes socials entre els joves, aquest article examina la seua contribució a la producció i al consum de la música popular a l’Àfrica. Les dades utilitzades per a aquest article es van extreure d’una revisió sistemàtica de la bibliografia pertinent i de les teories com ara l’estructuració, l’africologia, la difusió de la innovació i el comportament planificat. Aquestes teories es van sintetitzar per comprendre millor el paper que juguen els joves en la producció i el consum de la música popular a l’Àfrica. Les troballes van revelar que molts joves han contribuït significativament a la producció de música popular a l’Àfrica, mentre que alguns també han fomentat el seu consum mitjançant el desenvolupament de l’esperit emprenedor en la indústria de la música a l’Àfrica. En conclusió, la producció musical s’ha convertit en una font viable de supervivència per a molts joves, així com un mitjà segur d’entreteniment per a particulars i organitzacions corporatives a l’Àfrica. En examinar diversos casos de producció i consum de música a l’Àfrica, aquest article estableix una conversa intercultural sobre la visibilitat i la importància dels joves en la producció i el consum de la música popular a l’Àfrica. Això demostra que els responsables polítics i altres actors del desenvolupament juvenil poden animar els joves a explorar oportunitats empresarials en la indústria musical com a catalitzador del desenvolupament sostenible a l’Àfrica. | ca_CA |
dc.description.abstract | In view of the need to promote perspectives that move beyond the familiar narratives of social problems among young people, this article examines their contribution to the production and consumption of popular music in Africa. The data used for this article were taken from a systematic review of the relevant literature and insights from theories such as structuration, Afrikology, diffusion of innovation and planned behaviour. These theories were synthesised for a better understanding of the role young people play in the production and consumption of popular music in Africa. The findings revealed that many youths have contributed significantly to the production of popular music in Africa, while some have also encouraged its consumption by developing entrepreneurship in the music industry in Africa. In conclusion, music production has become a viable source of survival for many youths, as well as a reliable means of entertainment for individuals and corporate organisations in Africa. By examining several cases of music production and consumption across Africa, this article establishes a cross-cultural conversation about the visibility and significance of youths in the production and consumption of popular music in Africa. This shows that policymakers and other stakeholders in youth development can encourage youth people to explore entrepreneurial opportunities in the music industry as a catalyst for sustainable development in Africa. | ca_CA |
dc.description.abstract | En vista de la necesidad de promover perspectivas que van más allá de las narrativas familiares de los problemas sociales entre los jóvenes, este artículo examina su contribución a la producción y el consumo de música popular en África. Los datos utilizados para este artículo se tomaron de una revisión sistemática de la literatura relevante y de las perspectivas de teorías tales como la estructuración, la afrikología, la difusión de la innovación y el comportamiento planificado. Estas teorías fueron sintetizadas para una mejor comprensión del papel que los jóvenes juegan en la producción y el consumo de la música popular en África. Los resultados revelaron que muchos jóvenes han contribuido significativamente a la producción de música popular en África, mientras que otros también han fomentado su consumo mediante el desarrollo de la iniciativa empresarial en la industria de la música en África. En conclusión, la producción musical se ha convertido en una fuente viable de supervivencia para muchos jóvenes, así como un medio confiable de entretenimiento para individuos y organizaciones corporativas en África. Al examinar varios casos de producción y consumo de música en África, este artículo establece una conversación intercultural sobre la visibilidad y la importancia de los jóvenes en la producción y el consumo de música popular en África. Esto muestra que los encargados de formular políticas y otras partes interesadas en el desarrollo de la juventud pueden alentar a los jóvenes a explorar las oportunidades empresariales en la industria de la música como un catalizador para el desarrollo sostenible en África. | ca_CA |
dc.format.extent | 30 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | eng | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) | ca_CA |
dc.publisher | Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària 'Garbell' | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | kult-ur: revista interdisciplinària sobre la cultura de la ciutat, 2018, vol. 5, no 9 | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Africa | ca_CA |
dc.subject | music production | ca_CA |
dc.subject | music consumption | ca_CA |
dc.subject | youth cultures | ca_CA |
dc.subject | África | ca_CA |
dc.subject | producción musical | ca_CA |
dc.subject | consumo de música | ca_CA |
dc.subject | culturas juveniles | ca_CA |
dc.subject | Àfrica | ca_CA |
dc.subject | producció musical | ca_CA |
dc.subject | consum de música | ca_CA |
dc.subject | cultures juvenils | ca_CA |
dc.title | Youth Music Production and Consumption in Africa | ca_CA |
dc.title.alternative | Producción y consumo musical juvenil en África | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/Kult-ur.2018.5.9.4 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.relation.publisherVersion | http://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/article/view/2893 | ca_CA |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
kult-ur_2018_v.5_n.9 [11]
Juventud, participación y experiencias en la ciudad