Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSoria-Izquierdo, Eloy
dc.contributor.authorAndrés-Roqueta, Clara
dc.date.accessioned2018-02-05T08:19:33Z
dc.date.available2018-02-05T08:19:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSORIA IZQUIERDO, Eloy; ANDRÉS-ROQUETA, Clara. La comprensió de les intencions comunicatives en adults amb síndrome de Down i altres tipus de discapacitat intel·lectual. Fòrum de recerca, 2015, núm. 20, p. 445-462.ca_CA
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/172619
dc.descriptionXX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2015)ca_CA
dc.description.abstractAntecedents: entre les habilitats de teoria de la ment (TM), la comprensió de les intencions comunicatives resulta essencial per a desenvolupar relacions socials i comprendre les accions d’altres persones. Entre altres poblacions, les persones amb síndrome de Down (SD) i altres discapacitats intel·lectuals (DI) presenten dificultats en aquest camp. Tanmateix, la competència sembla variable dins dels trastorns. Objectius: aquest estudi pretén oferir una comparació de les intencions comunicatives en persones adultes amb SD i altres DI, ampliant la informació prèvia sobre aquest tema, així com observar la relació d’aquestes amb l’adquisició del llenguatge. Mètodes i procediments: trenta-sis adults (divuit d’ells amb SD i divuit amb altres DI) es van avaluar amb una tasca de comprensió d’intencions comunicatives (les «Històries Estranyes», de Happé, 1994; tasca que és resolta entre els 4 i 10 anys d’edat en xiquets amb desenvolupament típic), juntament amb dues tasques receptives de llenguatge (gramàtica i vocabulari). Resultats: tota la població amb DI (SD i DI amb altres dificultats) van demostrar un nivell baix en totes les tasques de les «Històries Estranyes». El grup amb DI obtingué, en general, més bons resultats que el grup amb SD. A més, el nivell de llenguatge va resultar clau en la resolució de la tasca. Conclusions: les persones adultes amb SD presenten dificultats en la comprensió de les intencions comunicatives, encara que siguen més hàbils que altres adults en altres trastorns (ex. autisme) a l’hora de relacionar-se amb els iguals. Aquestes dificultats es relacionen, sobretot, amb el seu nivell de llenguatge. Implicació: aquests resultats destaquen la importància de dur a terme una intervenció en la comprensió de les intencions comunicatives per a persones adultes amb SD en particular i DI en general, i així poder millorar la qualitat i percepció de les relacions socials amb els iguals.ca_CA
dc.format.extent18 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca, 2015, núm. 20ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectsíndrome de Down (SD)ca_CA
dc.subjectintencions comunicativesca_CA
dc.subjectdiscapacitat intel·lectual (DI)ca_CA
dc.subjectllenguatgeca_CA
dc.subjectteoria de la ment (TM)ca_CA
dc.subjectadultsca_CA
dc.titleLa comprensió de les intencions comunicatives en adults amb síndrome de Down i altres tipus de discapacitat intel·lectualca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2015.20.31
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/