Mostrar el registro sencillo del ítem
Aproximació a un ensenyament de la literatura (nord) catalana: l’oralitat en Jordi Pere Cerdà
dc.contributor.author | Marqués Meseguer, Josep | |
dc.date.accessioned | 2017-06-21T10:47:18Z | |
dc.date.available | 2017-06-21T10:47:18Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | MARQUÉS MESEGUER, Josep. Aproximació a un ensenyament de la literatura (nord) catalana: l’oralitat en Jordi Pere Cerdà. Anuari de l'Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2017, no 28, p. 57-66. | ca_CA |
dc.identifier.issn | 1130-4235 | |
dc.identifier.issn | 2340-4787 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/168063 | |
dc.description.abstract | Aquest article té l’objectiu de mostrar l’interès del discurs oral en la trajectòria biogràfica i l’obra del poeta, dramaturg i novel·lista de l’Alta Cerdanya Jordi Pere Cerdà (1920-2011). L’estudi d’aquest component oral s’inscriu en l’interès pràctic de proposar una via per a l’explotació de la figura de Cerdà en el camp de l’ensenyament de la literatura catalana a la Catalunya del Nord o francesa. Aquesta aproximació pretén doncs encetar un diàleg profund i sincer no només amb el folklore que inspirà l’autor sinó també amb l’espai cerdà que el caracteritza. | ca_CA |
dc.description.abstract | Este artículo tiene el objetivo de mostrar el interés del discurso oral en la trayectoria biográfica y la obra del poeta, dramaturgo y novelista de la Alta Cerdaña Jordi Pere Cerdà (1920-2011). El estudio de este componente oral se inscribe dentro del interés práctico de proponer una vía para la explotación de la figura de Cerdà en el campo de la enseñanza de la literatura catalana en la Cataluña del Norte o francesa. Esta aproximación pretende pues empezar un diálogo profundo y sincero no sólo con el folklore que inspiró al autor sino también con el espacio de la Cerdaña que lo caracteriza. | ca_CA |
dc.description.abstract | Cet article a l’objectif de montrer l’intérêt du discours oral dans la trajectoire biographique et l’oeuvre du poète, dramaturge et romancier de la Haute-Cerdagne Jordi Pere Cerdà (1920-2011). L’étude de cette composante orale s’inscrit dans l’intérêt pratique de proposer une voie pour l’exploitation de la figure de Cerdà dans le domaine de l’enseignement de la littérature catalane en Catalogne du Nord ou française. Cette approche cherche donc à entamer un dialogue profond et sincère non seulement avec le folklore qui a inspiré l’auteur mais aussi avec l’espace cerdan qui le caractérise. | ca_CA |
dc.description.abstract | This article aims to show the interest in oral discourse within the biographical trajectory and work of poet, dramatist and novelist, Jordi Pere Cerdà (1920-2011), born and based in French Cerdagne. The consideration of this oral element is part of the interest to propose a way for a deep study of Cerdà’s work and its application in the teaching area of Catalan literature in Northern or French Catalonia. This approach consequently strives to start a profound and honest dialogue not only with the folklore which has inspired the author, but also with the space of Cerdagne which determines his work and his life. | ca_CA |
dc.description.sponsorShip | Aquest article s’ha realitzat dins del marc del projecte d’investigació AICO/2015/041. Personatges, identitats socials i territori a la literatura valenciana dels anys seixanta al canvi de segle. | |
dc.format.extent | 10 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Agrupació Borrianenca de Cultura | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística, 2017, núm. 28 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | oralitat | ca_CA |
dc.subject | literatura | ca_CA |
dc.subject | ensenyament | ca_CA |
dc.subject | folklore | ca_CA |
dc.subject | Cerdanya | ca_CA |
dc.subject | oralidad | ca_CA |
dc.subject | literatura | ca_CA |
dc.subject | enseñanza | ca_CA |
dc.subject | Cerdaña | ca_CA |
dc.subject | oralité | ca_CA |
dc.subject | littérature | ca_CA |
dc.subject | enseignement | ca_CA |
dc.subject | Cerdagne | ca_CA |
dc.subject | orality | ca_CA |
dc.subject | literature | ca_CA |
dc.subject | teaching | ca_CA |
dc.title | Aproximació a un ensenyament de la literatura (nord) catalana: l’oralitat en Jordi Pere Cerdà | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/Anuari.2017.28.6 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Any 2017 - Núm. XXVIII [10]
Literatura i ensenyament de llengües. Propostes, escriptors i contextos minoritaris o transfronterers