Listar por tema "Higher education"
-
A framework for work-based learning: basic pillars and the interactions between them
Emerald (2016)Purpose – European policy is placing an increasing emphasis on involving employers and labour market institutions in the design and delivery of higher education (HE) programmes that match curricula to current and future ... -
"Against" Bolonia
Universidad de Jaén, Servicio de Publicaciones (2010) -
Alumnado con Discapacidad en Educación Superior: ¿En qué, cómo y por qué se forma el profesorado universitario?
Universidad de Granada (2019)En este artículo se analiza en qué, cómo y por qué se forman 119 profesores universitarios que han sido seleccionados por estudiantes con discapacidad por desarrollar una pedagogía inclusiva. Se realizaron entrevistas ... -
Aplicación del método Delphi en el diseño de un marco para el aprendizaje por competencias
Universidad de Murcia (2022-01-10)El objetivo de esta investigación es diseñar y validar un marco para el aprendizaje por competencias del alumnado universitario y de educación básica. Para ello, se utilizó el método Delphi en el que ... -
Aprendizaje cooperativo, aprendizaje percibido y rendimiento académico en la enseñanza del marketing
UNED (2017)Spanish universities are incorporating cooperative learning into the capabilities to be achieved by their students. It therefore becomes necessary to take a detailed look at what is meant by cooperative learning, as well ... -
Communicative competences in non-linguistic university degrees
As labour markets continue to change rapidly, the learning environments continue to be unchallenged in the provision of new professionals across the world. This change has compelled the need for students to attain communicative ... -
Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom
Publicacions de la Universitat Jaume I (2019-11-06)The bulk of studies dealing with conceptual metaphors in the language classroom describe conceptual metaphor-based pedagogical proposals to teach vocabulary (e.g., Boers, 2000, 2013; Littlemore, 2009; Cortés de los Ríos ... -
Construcción y validación de un cuestionario de actitudes hacia la innovación educativa en la universidad
Universidad Nacional Autonoma de Mexico (2015)El presente trabajo tiene como objetivo la construcción de un cuestionario para valorar las actitudes del estudiantado y el profesorado universitario frente a la innovación educativa en la universidad (QUACINE). En su ... -
La contribución del talento universitario en el futuro de la España 2020: Internalización, excelencia y empleabilidad: junio 2011
Secretaría General Técnica (2011-06)El Sistema Universitario Español se halla inmerso en un proceso de adaptación normativa resultado de la Ley Orgánica 4/2007, de 12 de abril, por la que se modifica la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades ... -
Diseño, validación y análisis factorial exploratorio y confirmatorio de la escala de actitud Cohesiona para la evaluación de la eficacia de los talleres de habilidades cooperativas
Universidad Austral de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades (2017)This article describes the stages followed to design, validate and run an exploratory and confirmatory factorial analysis of the COHESIONA scale which aims at assessing the impact of the cooperative abilities workshops. ... -
Educación ambiental mediante grupos de aprendizaje colaborativo en red. Una experiencia piloto para la construcción del EEES
Ediciones Universidad de Salamanca (España) (2008-02)In the framework of the current university reform to harmonize high education among the members of the UE, one of the most urgent challenges of the educative models consists in equilibrating the strong professionalizer ... -
La educación y la investigación en el Espacio Europeo
AUDESCO, Asociación Universitaria Europea de Estudios Comunitarios (2009-01) -
Eficiencia del plan de marketing como técnica de aprendizaje cooperativo
Elsevier (2016)Es innegable la importancia que el trabajo en equipo tiene como capacidad transversal en los nuevos planes de estudio universitarios. Por ello, es importante conocer qué es el aprendizaje cooperativo y su eficiencia sobre ... -
EMI Lecturers’ Training Needs: Towards the Construction of a Measurement Instrument
Universitat d' Alacant. Departament de Filologia Anglesa (2021)English-medium instruction (EMI) is a relatively new phenomenon that has come to the fore in most higher education institutions (Dafouz and Smit 2019). It is spreading in an unprecedented manner and increasingly gaining ... -
España y el proceso de Bolonia: un encuentro imprescindible
Academia Europea de Ciencias y Artes (2011) -
Europa responde: Erasmus
Secretaría de Estado para la Unión Europea (2013-01) -
Higher education for samrt specialisation. The case of Navarre, Spain
Publications Office of the European Union (2017-06)This report gathers the main findings extracted from the Navarre case study carried out in the framework of the Higher Education and Smart Specialisation (HESS) project managed by the Joint Research Centre of the European ... -
How are higher education institutions dealing with openness?. A survey of practices, beliefs, and strategies in five European countries
Publications Office of the European Union (2016-02-19)Open Education is on the agenda of half of the surveyed Higher Education Institutions (HEIs) in France, Germany, Poland, Spain and the United Kingdom. For the other half of HEIs, Open Education does not seem to be an issue, ... -
Impact of formative assessment to summative achievement in pre-graduate students of health sciences
Springer (2009-03)Although educational experts recommend the use of formative assessment, there is a dearth of empirical studies on its impact on academic achievement. In this research the authors analyse to what extent participation and ... -
Las demandas sociales y el mercado laboral ante la integración europea del conocimiento universitario
Fundació General de la Universitat de València. Centre de Documentació Europea (2005-09)