Higher education for samrt specialisation. The case of Navarre, Spain
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Campillo, Igor; Arregui-Pabollet, Eskarne; Gómez Prieto, Javier
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/25884
comunitat-uji-handle2:10234/25938
comunitat-uji-handle3:
comunitat-uji-handle4:
SEDAMetadatos
Título
Higher education for samrt specialisation. The case of Navarre, SpainFecha de Publicación
2017-06Resumen
This report gathers the main findings extracted from the Navarre case study carried out in the framework of the Higher Education and Smart Specialisation (HESS) project managed by the Joint Research Centre of the ... [+]
This report gathers the main findings extracted from the Navarre case study carried out in the framework of the Higher Education and Smart Specialisation (HESS) project managed by the Joint Research Centre of the European Commission. Navarre has been one of the two regions covered as case studies during the first phase of the project. The overall aim of HESS is to understand and provide support to national and regional authorities on how to integrate higher education into the policy mixes of their Smart Specialisation Strategies (S3). This technical report provides some interesting insights into how an advanced region with high involvement of universities in the early phase of S3 definition is facing the challenges of their role in the implementation phase. On the one hand, it shows that different universities in the same region are likely to vary in nature and function and as such may contribute differently to the S3. In Navarre, one of the two universities is more research oriented with a strong focus on the attraction of international talent, while the other is more regionally rooted with close ties to local companies and stakeholders. On the other hand, the report identifies tensions in engaging individual researchers in regional development activities, as well as potential mechanisms and tools to overcome them. The methodology used during the project has included qualitative research methods, participatory workshops and desk-research activities [-]
Este informe recoge las principales conclusiones extraídas del estudio de caso de Navarra realizado en el marco del proyecto Higher Education and Smart Specialisation (HESS) gestionado por el Centro Común de Investi ... [+]
Este informe recoge las principales conclusiones extraídas del estudio de caso de Navarra realizado en el marco del proyecto Higher Education and Smart Specialisation (HESS) gestionado por el Centro Común de Investigación de la Comisión Europea. Navarra ha sido una de las dos regiones cubiertas como casos de estudio durante la primera fase del proyecto. El objetivo general de HESS es comprender y proporcionar apoyo a las autoridades nacionales y regionales sobre cómo integrar la educación superior en las combinaciones de políticas de sus Estrategias de Especialización Inteligente (S3). Este informe técnico proporciona algunas ideas interesantes sobre cómo una región avanzada con una alta participación de las universidades en la fase inicial de la definición de la S3 está enfrentando los desafíos de su papel en la fase de implementación. Por un lado, muestra que las diferentes universidades de la misma región pueden variar en su naturaleza y función y, como tal, pueden contribuir de manera diferente a la S3. En Navarra, una de las dos universidades está más orientada a la investigación con un fuerte enfoque en la atracción de talento internacional, mientras que la otra está más enraizada regionalmente con estrechos lazos con las empresas y actores locales. Por otra parte, el informe identifica las tensiones en la participación de los investigadores individuales en actividades de desarrollo regional, así como los posibles mecanismos y herramientas para superarlas. La metodología utilizada durante el proyecto ha incluido métodos de investigación cualitativa, talleres participativos y actividades de investigación de escritorio. [-]
Descriptores
Higher education | Innovation | Regional development | Research and development | Research policy | Research report | Scientific cooperation | Spain | Cooperación científica | Desarrollo regional | Enseñanza superior | España | Informe de investigación | Innovación | Investigación y desarrollo | Política de investigación