Listar EMP_Articles por título
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Análisis de procesos del trabajo en equipo como recurso docente en los cursos de Dirección de operaciones
Universitat Politècnica de València (2017)Team working is a form to organize the work in numerosus production contexts and so an competence to be develop in students from several high educational courses. The objective of the work is to research on how to facilitate ... -
Un análisis empírico de los determinantes de la implicación académica del estudiantado universitario
Centro de Estudios Financieros, S.L (2019)La implicación del estudiantado se refiere a la atención, al interés y al esfuerzo que ponen los estudiantes durante el proceso de enseñanza-aprendizaje y que contribuye a su rendimiento académico. Un adecuado clima en el ... -
Análisis temático de la investigación en comportamiento del consumidor: 1968-2000
Ministerio de Sanidad. Agencia Nacional de Consumo (2002)El trabajo presentado permite ofrecer una panorámica de los temas que han despertado interés en el estudio del comportamiento del consumidor durante los últimos treinta años. -
And yet, non-equity cooperative entries do improve international performance. Uncovering the role of networks’ social capital
Springer Verlag (2019-05-25)Drawing on social capital theory, this study analyses the moderating role of social networks in the relation between international new ventures’ choice of non-equity entry modes and international performance. The research ... -
Antecedent factors of the need for information regarding petrochemical complex hazards
Taylor & Francis (2014-09)Information transparency is a relevant factor nowadays. The current legislation has forced hazardous companies to improve their communication policy with the local community, but this entails the difficulty that each ... -
Antecedentes personales y organizacionales de los emprendedores corporativos: evidencias en una nueva empresa de base tecnológica
Instituto Tecnologico de Costa Rica (ITCR): Escuela de Administracion de Empresas (2020)The role of corporate entrepreneurs as employees who generate value for the company and as drivers of innovation and entrepreneurial initiatives is recognized in the literature on entrepreneurship. The purpose of ... -
Antecedentes y consecuencias de la actitud ante el anuncio en las personas mayores. Un análisis empírico
Universidad Nacional de Colombia (2008)La importancia socio-económica adquirida en los últimos años en España y en otros países europeos por el emergente mercado de las personas mayores hace necesario el estudio de sus particularidades como consumidores. ... -
Antecedents of airline passenger loyalty: Low-cost versus traditional airlines
Elsevier (2010)This study identifies the antecedents of airline user loyalty. A survey is administered to users of three airlines operating Barcelona-London flights. The results show that the principal antecedent of conative loyalty is ... -
Aplicación de técnicas de machine learning para la segmentación turística basada en la sostenibilidad percibida del destino y la satisfacción
Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial (2023)La segmentación es crucial para las estrategias de sostenibilidad y las percepciones de los destinos por parte de los turistas ofrecen importantes crite- rios de segmentación. El objetivo de este artículo es obtener ... -
El Aprendizaje cooperativo y las habilidades socioemocionales: Una experiencia docente en la asignatura Técnicas de Ventas
Centro de Información Tecnológica de La Serena, Chile (2016)En este trabajo se describe una experiencia docente llevada a cabo con 121 estudiantes de la asignatura Técnicas de Ventas del Grado en Administración de Empresas (Universitat Jaume I, Castellón, España) en la que, utilizando ... -
Aprendizaje cooperativo, aprendizaje percibido y rendimiento académico en la enseñanza del marketing
UNED (2017)Spanish universities are incorporating cooperative learning into the capabilities to be achieved by their students. It therefore becomes necessary to take a detailed look at what is meant by cooperative learning, as well ... -
Aprendizaje-servicio y comunicación en las ONG locales: una propuesta para la ONG Maset de Frater
Universidad de Barcelona: Institut de Ciències de l'Educació (2024)INTRODUCCIÓN. El presente trabajo se enmarca en una experiencia de innovación docente, en la que se propone un proyecto de aprendizaje-servicio (ApS) centrado en la ONG local Maset de Frater. Esta organización está integrada ... -
Are altruistic leaders worthy? The role of organizational learning capability
Emerald (2015)Purpose – The purpose of this paper is to investigate the relationship between altruistic leader behaviors, organizational learning capability and organizational performance. Design/methodology/approach – The sampling ... -
Are quality management practices enough to improve process innovation?
Taylor & Francis: (2016)The popularity of quality management as a system for continuous improvement has not been accompanied by deep theoretical understanding of its effects on process innovation. In this work, the resource-based view serves as ... -
Assessing the impact of organizational learning capability on product innovation performance: An empirical test
Elsevier (2008)This paper examines how organizational learning capability affects product innovation performance. We define organizational learning capability through five dimensions or mechanisms: experimentation, risk taking, interaction ... -
Assortment as a clustering variable: an application to the distribution of ceramics and construction materials in Spain
Escuela Superior de Gestión Comercial y Márketing (2010)Classifying is essential for understanding the situation of the commercial distribution and analyzing its evolution. In the present paper we study the distribution of ceramics and building materials in Spain and we propose ... -
Attachment styles and customers' long-term relationships in a service context
Wiley (2022-05-31)The main objective of this study is to use attachment styles theory to explore long-term relationships in a service context using the mobile market as a case study.Attachment theory focuses on the primary link between ... -
Attitudes towards ads and age. A study in seniors. The combination of chronological and cognitive age as an effective predictive criterion of attitudes
Universidade Nove de Julho (2014)Older adults make up one of the markets with the greatest potential in the future. It is essential that businesses take the diversity within this group into account, and perform segmentation in order to obtain a favorable ... -
Auge y declive del Marketing Mix
Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (2005)El objetivo que persigue este trabajo es meramente descriptivo, intentando poner sobre la mesa un concepto clásico de la Ciencia del Marketing: el Marketing-Mix. Así, en un primer apartado se lleva a cabo una revisión ... -
Authentic leadership: boosting organisational learning capability and innovation success
Emerald (2022)Purpose – Despite the growing interest in the study of authentic leadership, there is little empirical evidence of the consequences of this type of leadership for companies. On the other hand, the mediating variables ...