Programació didàctica de Biologia i Geologia per a 4t ESO (1er trimestre) mitjançant metodologies actives
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Programació didàctica de Biologia i Geologia per a 4t ESO (1er trimestre) mitjançant metodologies activesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Meseguer Costa, Sergio; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalFecha de publicación
2020-07-23Editor
Universitat Jaume IResumen
El següent treball de final de màster (TFM) presenta una proposta de
programació didàctica per al primer trimestre del 4t curs de l’Educació
Secundària Obligatòria (ESO), per treballar els continguts i els objecti ... [+]
El següent treball de final de màster (TFM) presenta una proposta de
programació didàctica per al primer trimestre del 4t curs de l’Educació
Secundària Obligatòria (ESO), per treballar els continguts i els objectius
didàctics de l’assignatura Biologia i Geologia, concretament el Bloc 3 de
continguts que estableix el Decret 87/2015, els quals s’han dividit en 4 unitats
didàctiques.
Els continguts s’han treballat aplicant metodologies actives d’aprenentatge,
entre les quals cal destacar l’ensenyament de les Ciències basat en la
indagació, l’estudi de cas dirigit o el treball cooperatiu entre d’altres. Les
metodologies d’aprenentatge actiu promouen, d’una banda, que l’alumnat
participe activament en la construcció del seu propi aprenentatge i assoleixi un
aprenentatge significatiu, i d’altra banda, afavoreixen l’adquisició de les
competències clau, ja que plantegen problemes contextualitzats i exemples
reals que requereixen que l’alumnat mobilitze els seus coneixements, habilitats
i actituds per resoldre’ls amb èxit.
Pel que fa a l’avaluació, aquesta ha de plantejar-se d’acord amb les
metodologies didàctiques emprades i amb la legislació vigent. En aquesta
programació s’han planificat estratègies d’avaluació contínua i formativa que
ajuden a regular el procés d’ensenyament i aprenentatge, afavorint la detecció
d’errors i problemes per poder-los solucionar mentre s’aprèn. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP136. Curs acadèmic 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess