Programació didàctica de Biologia i Geologia per a 4t ESO (1er trimestre) mitjançant metodologies actives
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Programació didàctica de Biologia i Geologia per a 4t ESO (1er trimestre) mitjançant metodologies activesAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Meseguer Costa, Sergio; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalDate
2020-07-23Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El següent treball de final de màster (TFM) presenta una proposta de
programació didàctica per al primer trimestre del 4t curs de l’Educació
Secundària Obligatòria (ESO), per treballar els continguts i els objecti ... [+]
El següent treball de final de màster (TFM) presenta una proposta de
programació didàctica per al primer trimestre del 4t curs de l’Educació
Secundària Obligatòria (ESO), per treballar els continguts i els objectius
didàctics de l’assignatura Biologia i Geologia, concretament el Bloc 3 de
continguts que estableix el Decret 87/2015, els quals s’han dividit en 4 unitats
didàctiques.
Els continguts s’han treballat aplicant metodologies actives d’aprenentatge,
entre les quals cal destacar l’ensenyament de les Ciències basat en la
indagació, l’estudi de cas dirigit o el treball cooperatiu entre d’altres. Les
metodologies d’aprenentatge actiu promouen, d’una banda, que l’alumnat
participe activament en la construcció del seu propi aprenentatge i assoleixi un
aprenentatge significatiu, i d’altra banda, afavoreixen l’adquisició de les
competències clau, ja que plantegen problemes contextualitzats i exemples
reals que requereixen que l’alumnat mobilitze els seus coneixements, habilitats
i actituds per resoldre’ls amb èxit.
Pel que fa a l’avaluació, aquesta ha de plantejar-se d’acord amb les
metodologies didàctiques emprades i amb la legislació vigent. En aquesta
programació s’han planificat estratègies d’avaluació contínua i formativa que
ajuden a regular el procés d’ensenyament i aprenentatge, afavorint la detecció
d’errors i problemes per poder-los solucionar mentre s’aprèn. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP136. Curs acadèmic 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess