Browsing PDCSLL_Articles by Author "c31cc9e5-3c43-42f2-9a47-db61432a6b2f"
Now showing items 1-5 of 5
-
A Longitudinal Study of the Effects of Service-Learning on Physical Education Teacher Education Students
Maravé-Vivas, María; Gil-Gómez, Jesús; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar Frontiers Media (2022)Research examining Service-Learning (SL) in Physical Education Teacher Education (PETE) is ample. However, long-term investigations are still scarce and literature demands the application of this type of design to uncover ... -
Dynamic balance improvement in children with Autism Spectrum Disorder after an extracurricular Service-Learning Physical Education program
Salvador-Garcia, Celina; Valverde Esteve, Teresa; Chiva-Bartoll, Oscar; Maravé-Vivas, María Taylor & Francis (2022-10-03)This study aimed to examine the acute changes in dynamic balance Postural Control experienced by children with Autism Spectrum Disorder (ASD) who undertook a 6-month extracurricular Service-Learning Physical Education (PE) ... -
Estrategias emocionales en educación física a través del aprendizaje servicio: aplicación del programa siente jugando en alumnado de primaria
Zorrilla Silvestre, Lorena; Valverde Esteve, Teresa; Carreguí Ballester, Julio; Gómez Delgado, Alberto Universidad de Granada (2019)Las emociones, la inteligencia emocional y la competencia socioemocional son algunos de los contenidos transversales que podemos desarrollar desde la Educación Física escolar. El juego motor es una fuente de estímulos y ... -
La expresión corporal como herramienta para visibilizar injusticias y desigualdades: percepciones del profesorado en formación
Maravé-Vivas, María; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina Octaedro (2022)Pre-service teachers’ awareness towards social injustice should be promoted transversally in all areas, including Body Expression. The contents related to social justice provide the opportunity to connect learning with ... -
Los patios divertidos en Secundaria y Técnico en Animación de Actividades Físicas y Deportivas: una experiencia a través del Aprendizaje Servicio.
Torres-García, Sheila; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina Universidad de Oviedo (2022-03-15)Patios divertidos fue un proyecto de Aprendizaje Servicio desarrollado con el fin de fomentar las relaciones interpersonales de un grupo de alumnado de Educación Secundaria Obligatoria (ESO). De este modo, estudiantado ...