Listar PDCSLL_Articles por autoría "3f28b865-f523-43d4-a919-7c569b5978d3"
Mostrando ítems 1-19 de 19
-
A Longitudinal Study of the Effects of Service-Learning on Physical Education Teacher Education Students
Maravé-Vivas, María; Gil-Gómez, Jesús; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar Frontiers Media (2022)Research examining Service-Learning (SL) in Physical Education Teacher Education (PETE) is ample. However, long-term investigations are still scarce and literature demands the application of this type of design to uncover ... -
Análisis del clima motivacional en Educación Física a partir del empleo del modelo Teaching Games for Understanding
Martínez-Gómez, Víctor Jesús; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Maravé-Vivas, María Federación Española de Docentes de Educación Física (2022-04-01)El presente estudio analiza el clima motivacional tras la implementación de dos Unidades Didácticas de baloncesto en Educación Secundaria, una a través del modelo Teaching Games for Understanding (TGfU) y otra mediante ... -
Aprendizaje-Servicio a través de actividades físico-deportivas y Educación Física en contextos universitarios con diversidad cultural
Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina Universidad del Zulia, Venezuela (2022-01)La metodología Aprendizaje-Servicio (ApS) proporciona al alumnado un escenario necesario para aprender autónomamente, combatir injusticias sociales y adquirir competencias profesionales. Si hablamos de actividades ... -
Aprendizaje-Servicio Universitario en Educación Física: una interpretación no-lineal de sus complejidades
Salvador-Garcia, Celina; Francisco-Garcés, Xavier; Silva, Elsa; Chiva-Bartoll, Oscar Universidad del Zulia. Facultad Experimental de Ciencias (2022-12-12)This article analyses 44 papers on University Service-Learning (USL) applied in the field of Physical Education (PE) from a rhizomatic and complex perspective. Three dimensions are critically examined (pedagogy, context, ... -
Can service-learning promote social well-being in primary education students? A mixed method approach
Chiva-Bartoll, Oscar; Moliner Miravet, Lidón; Salvador-Garcia, Celina Elsevier (2020-04)Background: Although service learning (SL) has surged in popularity over the past few years, the literature on SL outcomes in primary education programs is relatively sparse. Objective: The main aim of this study ... -
Contraste de dos modalidades de aprendizaje-servicio en la formación de profesorado de Educación Física
Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar; Salvador-Garcia, Celina Universidad de Granada (2021-07-15)This paper shows a study comparing the effects of two intervention modalities of the same Service-Learning program. Specifically, it is analyzed the impact on the Teaching Competency and Social Entrepreneurship Competency ... -
Desarrollo académico del profesorado en formación a través de aprendizaje-servicio: inclusión educativa y social desde la Educación Física
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar Universidad Austral de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades (2022-01-26)Este estudio de casos múltiples analiza a través de diarios reflexivos los aprendizajes técnicos desarrollados por alumnado del Grado de Maestro/a de Educación Infantil que participaron en un programa de Aprendizaje- ... -
Desarrollo de las habilidades y actitudes cívicas en el futuro profesorado a través del Aprendizaje-Servicio: una aproximación metodológica mixta
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Santágueda-Villanueva, María; Gil-Gómez, Jesús Universidad de Oviedo (2022-06-27)La formación universitaria no debe limitarse a una mera instrucción de habilidades profesionales, sino que debe fomentar el desarrollo integral del alumnado. Este planteamiento se hace especialmente necesario en la formación ... -
Dynamic balance improvement in children with Autism Spectrum Disorder after an extracurricular Service-Learning Physical Education program
Salvador-Garcia, Celina; Valverde Esteve, Teresa; Chiva-Bartoll, Oscar; Maravé-Vivas, María Taylor & Francis (2022-10-03)This study aimed to examine the acute changes in dynamic balance Postural Control experienced by children with Autism Spectrum Disorder (ASD) who undertook a 6-month extracurricular Service-Learning Physical Education (PE) ... -
Equipos cooperativos en la formación inicial docente: un estudio desde la mirada del estudiantado
Sanahuja Ribés, Aida; Salvador-Garcia, Celina; Moliner Miravet, Lidón Universidad Nacional de la Pampa (2023)Este estudioi indaga sobre la efectividad y el impacto de las dinámicas y los equipos cooperativos en la consecución de competencias cooperativas en la formación inicial docente. Han participado un total de 128 estudiantes. ... -
La expresión corporal como herramienta para visibilizar injusticias y desigualdades: percepciones del profesorado en formación
Maravé-Vivas, María; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina Octaedro (2022)Pre-service teachers’ awareness towards social injustice should be promoted transversally in all areas, including Body Expression. The contents related to social justice provide the opportunity to connect learning with ... -
Influence of Socio-Demographic Factors in the Promotion of Social Entrepreneurship: A Service-Learning Programme
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús MDPI (2021-10-21)Social entrepreneurship (SE) is often presented in the literature as the key to solve many of this world’s persistent social problems. SE offers a special opportunity to address the 2030 Agenda for Sustainable Development ... -
Learning to Teach, Teaching to Learn: A Self-Study to Promote Gender Awareness through Debates in Teacher Education
Salvador-Garcia, Celina Taylor and Francis Group (2022-11-28)Education should encourage active citizenship through a critical and transformative lens to promote a more just, equal, and inclusive society. This article presents a self-study that examines my teaching practice as a ... -
Los patios divertidos en Secundaria y Técnico en Animación de Actividades Físicas y Deportivas: una experiencia a través del Aprendizaje Servicio.
Torres-García, Sheila; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina Universidad de Oviedo (2022-03-15)Patios divertidos fue un proyecto de Aprendizaje Servicio desarrollado con el fin de fomentar las relaciones interpersonales de un grupo de alumnado de Educación Secundaria Obligatoria (ESO). De este modo, estudiantado ... -
Promoción de la inclusión educativa en la formación docente a través de la aplicación de Aprendizaje-Servicio Universitario en el ámbito de la diversidad funcional
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar Federación Española de Docentes de Educación Física (2022-04-18)La educación inclusiva es un reto compartido y una necesidad si se pretende avanzar hacia una sociedad más justa. Si bien se ha mejorado sobre la atención a la diversidad funcional en el aula, existe mucho margen de mejora; ... -
Service-learning in physical education teacher education: A retrospective exploratory study to examine its challenges
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Maravé-Vivas, María; Gil-Gómez, Jesús Elsevier (2023-12)This work is a qualitative retrospective exploratory study that aims to problematize service-learning to identify the challenges this pedagogical approach may entail in teacher education. Drawing on the narratives of 175 ... -
Social, Personal, and Innovative Competencies Effect of Service-Learning in Physical Education Teacher Education: A Mixed-Methods Analysis
Capella-Peris, Carlos; Martí-Puig, Manuel; Salvador-Garcia, Celina; Maravé-Vivas, María Frontiers Media (2021)The purpose of this study was to compare the development of social entrepreneurship competency in physical education teacher education students (n 89), through two modalities of intervention from the same service-learning ... -
The Nature of Integration in Physical Education Through CLIL: An Analysis of Cognitive Discourse Functions
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar Taylor and Francis Group (2022-08-12)Language in CLIL is dependent on the subject that embraces it, as it is the case of Physical Education. The present descriptive exploratory case study examines how content and language are integrated into Physical Education ... -
El valor pedagógico de un enfoque de la actividad física integral en el envejecimiento activo de la población
Herrera Mor, Emilia; Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos Laboratory of General Pedagogy, QUAPEG (2016-12-01)Los programas de actividad física integral pueden contribuir notablemente a que los adultos mayores experimenten un envejecimiento exitoso. Dichos programas deben estar adaptados a las características, particularidades ...