La Resiliència: Disseny d'una proposta d'intervenció en l'educació infantil
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
La Resiliència: Disseny d'una proposta d'intervenció en l'educació infantilAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Agut Betoret, FrancescTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaDate
2016-11-29Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present treball ha estat proposat amb l'objectiu de crear una proposta d'intervenció que faja
possible el treball de la resiliència dins l'aula d'educació infantil de manera simultània i transversal
amb els ... [+]
El present treball ha estat proposat amb l'objectiu de crear una proposta d'intervenció que faja
possible el treball de la resiliència dins l'aula d'educació infantil de manera simultània i transversal
amb els continguts que proposa el currículum per a l'educació infantil.
Considere ben necessari que des de menuts i de la nostra mà, la mà dels i les mestres que estem
dins les aules d'educació infantil, els alumnes aprenguen a saber com enfrontar-se als entrebancs
que s'aniran trobant al llarg de la seua vida.
Hem d'ensenyar-los a saber enfocar la seua mirada cap endavant i fer-los veure que tot i que els
problemes existeixen i tots i totes els tenim, és possible enfrontar-los i construir un nou futur
encara amb les dificultats que en el camí trobem i trobarem. Que encara que de vegades sembla
que tot és fosc i no podrem eixir d'eixa mena de forat, és possible fer-ho, perquè tot té solució.
Hem de ser els seus guies, la seua ajuda fora del nucli familiar, el seu punt de suport quan
necessiten alé perquè es creuen perduts o enfonsats
Aquest és un treball difícil considerant l'edat dels infants, però no és més que la iniciació al
pensament madur, a la pausa i la reflexió necessàries després del problema.
Hem de ser les persones qui els facen reflexionar i els ensenyem que les coses poden veure's de
tantes maneres com nosaltres vulguem, que tot serà tan fàcil o tan difícil com vulguem fer-ho.
Encara que també els hem d'ensenyar que no sempre podem decidir enfront d'aquestes
situacions, si més no, quasi mai les elegim i vénen donades per l'atzar.
Però, el que sí que podem decidir és el com enfrontar-nos als problemes i de quina manera actuar
davant d'aquests, i açò és el que volem aconseguir que ells vegen i aprenguen a fer per si
mateixos.
Amb açò, vull que els meus alumnes aprenguen a ser persones resilients i valentes, que
s'enfronten davant de les dificultats i decideixen que volen fer i de quina manera, que vajen
sempre endavant, amb o sense ajuda.
Perquè això és la vida, anar sempre endavant. De vegades de manera més fàcil, de vegades de
manera més difícil, de vegades amb companyia i de vegades sols, però és un camí que hem de
recórrer nosaltres, sense més ni menys, i és el que vull que els meus alumnes siguen capaços de
començar a aprendre. [-]
The present work has been proposed by the target to create an intervention proposal that
possibles trip the work of the resilience inside the classroom of infantile education of a
simultaneous and transverse way ... [+]
The present work has been proposed by the target to create an intervention proposal that
possibles trip the work of the resilience inside the classroom of infantile education of a
simultaneous and transverse way with the contents that proposes the resume for the infantile
education.
We have to teach them to be able to focus it look as for the problems, and make them see that in
spite of questions they exist and we all have them, it is possible to face them and to construct a
new future still with the difficulties that in the way we find and we will find. That although sometimes
it seems that everything is dark and we will not be able to go out of this type of hole, it is possible
to do it, because everything has solution.
We have to be its guides, its help out of the familiar nucleus, its point of rest when they need
breath because they're considered lost or sunken.
This is a difficult work considering the age of the children, but it is only the beginning to necessary
mature thought, the break and the reflection after the problem.
We have to be the persons who make them reflect and teach them that the things can turns of so
many ways like us let's want, that everything will be so easy or so difficult how let's want to do it.
Although also we must let them know that not always we can decide opposite to these situations,
it's more, hardly ever we choose them and they come themselves.
But what yes we can decide is the way offacing us to these problems, as we want to act before
these, and this is that we want to achieve that they see and learn to do for themselves.
With this, I want that my pupils learn to be resilient persons and brave, that they stand firm before
the adversities and decide what they want to do and of what way, that they always go ahead, with
or without help.
Beacause this is the life, always go ahead. Sometimes in an easier way, sometimes in a more
difficult way, sometimes with compant and sometimes only, but it's a way that we have to cover, not
any more not less, and it's what I want that my pupils are capable of beginning learning. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
This item appears in the folowing collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
El cuento, el camino para aprender sintiendo
Meseguer Rebollida, Paula Universitat Jaume I (2015)Las personas somos seres que necesitamos vivir en sociedad y expresar sentimientos y emociones tanto intrínsecamente como hacia los demás. Para ser socialmente inteligentes, necesitamos desarrollar sentimientos y emociones, ... -
La literatura infantil como recurso para combatir los celos infantiles
Martinez Camarena, Andrea Universitat Jaume I (2020-06-26)A través de este trabajo de final de Grado se pretende demostrar la importancia de la literatura como recurso para combatir los celos durante la etapa de infantil. Gracias a esta herramienta se pueden obtener multitud ... -
La literatura infantil rusa como medio para despertar el pensamiento crítico y fomentar la educación intercultural
Palma del Cubo, Cristina Universitat Jaume I (2019-06-17)La literatura infantil se ha convertido en un pilar fundamental para la educación de todos los niños y niñas ayudándoles en su aprendizaje. Mediante los cuentos, los docentes pueden promover el placer lector en el público ...