Listar EMP_Congressos i conferències por título
-
Analysis of the dominant mode of thinking of university students in different fields of studies using the four brain model of Hermann
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2014)In the university context teachers usually design different learning activities which may result in unequal results. Among many others, one of the factors that should be considered is personal thinking mode, which is ... -
Análisis del papel de la cooperación internacional en la reincorporación económica y social de exguerrilleros de las FARC-EP
Institiu Barcelona d'Estudis Internaconals y REEDES (2023-06-08)En el 2016, luego de más de 50 años de confrontación entre el Estado colombiano y las Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia - Ejército del Pueblo (FARC-EP) y de cuatro años de diálogos en la Habana, se firma el ... -
El escape room virtual: un recurso docente universitario que fomenta el aprendizaje y el desarrollo de competencias
Universitat Politècnica de València (2021-10)El escape room es una actividad lúdica que puede ser aprovechada como recurso docente. Por sus características, esta actividad permite enganchar al alumnado en la resolución de retos que tengan como finalidad la mejora de ... -
Estudio de la incidencia de los factores psicosociales en la salud de la organización y de sus miembros
Asociación Científica de Economía y Dirección de la Empresa (ACEDE) (2018-06)El objetivo principal de este trabajo es analizar el papel de los factores psicosociales en el desarrollo/obstaculización del potencial de las organizaciones y de sus miembros, y poder avanzar en la construcción de entornos ... -
Evaluación SQAS: ¿contribuye a la sostenibilidad en el transporte de mercancías peligrosas por carretera?
Asociación Científica de Economía y Dirección de la Empresa (ACEDE) (2022-06)Objetivos. El propósito de este trabajo es doble. En primer lugar, examina cuales son las motivaciones que mueven a las empresas de transporte de mercancías peligrosas por carretera a solicitar una evaluación en SQAS ... -
Evolving Towards a Trustworthy AIEd Model to Predict at Risk Students in Introductory Programming Courses
Association for Computing Machinery (ACM) (2023)Artificial intelligence in education has the potential to transform the educational landscape and influence the role of the involved stakeholders. With recent European Commission publications on the use of artificial ... -
Factores determinantes del emprendimiento corporativo: comportamiento emprendedor de los empleados, contexto organizacional y relaciones con los stakeholders
Universidad Politécnica de Cartagena (2021-06-28)El emprendimiento corporativo (EC) ha recibido un creciente interés por parte de los investigadores durante los últimos 60 años. Sin embargo, los factores determinantes del emprendimiento corporativo, las variables ... -
How to implement scrum manager in the software engineering route?
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2019)Teaching in Software Engineering has evolved in recent years at the same time that software development methodologies have. Therefore, there are a lot of good examples in the literature on how to use Agile Methods in the ... -
Impact of business education on students' attitudes about corporate social responsability
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2009)Today is widely acknowledged the benefits of corporate responsibility for good business. This growing perspective should entail a change in business education. In fact, the attitudes of tomorrow’s business women and men ... -
Integrating SDGS into the operations management course
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2024-03-04)Purpose: In 2015, the United Nations approved the 2030 Agenda establishing Sustainable Development Goals (SDGs) to address a series of key challenges in order to achieve a sustainable world. In the same year, universities ... -
Internship diversity & mobility: first experiences on spanish universities
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2016)After 13 years of Jaume I University (UJI) experience on international mobility programmes (Leonardo da Vinci, Erasmus Placements, Socially-oriented internships in impoverished countries), more than 500 university students ... -
El job crafting como metodología de aprendizaje cooperativo para asignaturas de empresa
ESIC Editorial (ESIC Business & Marketing School) (2022-04)El job crafting implica el rediseño de las actividades docentes desde abajo hacia arriba por los alumnos con el fin de que el trabajo sea más significativo y motivante para los mismos. Se trata de dotar de autonomía a ... -
Mejora de la calidad de vida de las personas mayores en sus domicilios a través de la tecnología de localización de interiores
Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana (2018-11-08)La propensión a vivir en soledad aumenta con la edad y suele ser sobre todo femenina en la vejez. En España, según datos del INE publicados en 2018, había 4.687.400 personas viviendo solas en el año 2017. De esta cifra, ... -
¿La metodología Flipped Classroom contribuye a crear un aprendizaje significativo?
Universidad Politécnica de Valencia (2019)En las últimas décadas se ha tratado de impulsar un cambio metodológico en la enseñanza universitaria desde una enseñanza centrada en la actividad del profesorado a otra orientada al aprendizaje del estudiantado. Así, ... -
Model Selection for Financial Distress Prediction by Aggregating TOPSIS and PROMETHEE Rankings
Springer International Publishing (2016)Many models have been explored for financial distress prediction, but no consistent conclusions have been drawn on which method shows the best behavior when different performance evaluation measures are employed. Accordingly, ... -
Moodle's technology acceptance model in higher education: analysis of predictive validity and heterogeneity
IATED - International Academy of Technology, Education and Development (2021)Globalization and the development of internet technologies have encouraged the use of information and communications technology (ICT) in higher education institutions, leading to significant change in educational models ... -
Preliminary study on the awareness of the SDGs in future primary school teachers
Editorial Universitat Politècnica de València (2020)This preliminary study has been carried out with the objective of knowing the sensitivity and implication of future primary school teachers regarding the 17 Sustainable Development Goals. The questionnaire used was ... -
Project-based learning as an active teaching method in european higher education area: an experience in business administration studies
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2010)European Higher Education Area (EHEA) implies a new way of planning and organizing the teaching-learning process. The active roles of students in their own learning process, autonomous learning or collaborative work are ... -
Students' Attitudes Towars Business Education's Role in Addressing Ethics and Corporate Social Responsibility Issues
International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2013)In recent years, business ethics and corporate social responsibility (CSR) have become one of the most important topics in business management. In this sense, the training of business students – future entrepreneurs and ... -
The influence of using socrative for learning – a literature review
IATED - International Academy of Technology, Education and Development (2021)Technological advances and changes in teaching methods have forced learning institutions to adapt quickly. These changes have reached teachers, especially in universities. Methodologies used in the classroom, like essential ...