Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorMonferrer Pons, Joan Llorenç
dc.contributor.authorBlasco Ahicart, Marta
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2015-02-02T10:27:56Z
dc.date.available2015-02-02T10:27:56Z
dc.date.issued2015-02-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/113599
dc.descriptionTreball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs: 2013-2014ca_CA
dc.description.abstractEl següent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d’acord amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén fer veure a l’alumnat, a través d’una proposta alternativa d’activitats, que les classes de Física i Química poden no ser avorrides i a la vegada augmentar el seu interès i motivació per les ciències. En particular es treballarà l’estat de la Física i Química en el nivell de 3r d’Educació Secundària Obligatòria. Els alumnes manifesten que les classes de Física i Química resulten avorrides la qual cosa s’ha pogut detectar gràcies a una observació directa durant el període de pràctiques, les indicacions de la tutora i l’anàlisi d’una enquesta realitzada als alumnes sobre la seva percepció de l’assignatura. Aquest estudi ha estat desenvolupat seguint les pautes marcades en la metodologia d’investigació-acció. El pla d’acció incorpora el desenvolupament de la Tasca Elements i Compostos presentada en format de Google Sites. Aquesta Tasca està formada per dos activitats on es fa ús de dues Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu (TAC): Escriu, forma una parella i comenta i Grups d’investigació. Aquesta proposta d’aula pretén situar l’alumne al centre del procés educatiu fent ús de les TAC i a través de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). La Tasca proposada està dissenyada a partir dels criteris d’avaluació i no dels objectius. A més a més, compta amb una part d'avaluació de caràcter sumatiu basada en els resultats obtinguts pels alumnes. També s'utilitza l'avaluació entre companys per a permetre als estudiants ser partíceps de l'avaluació. Aquesta avaluació entre companys permet als alumnes conèixer els seus errors, els quals poden corregir abans d’entregar la feina al professor. Així doncs, també es troba present l’avaluació formativa. Finalment, hi ha una avaluació del desenvolupament de la Tasca amb la realització de qüestionaris i també s'utilitzen rúbriques d'avaluació en cadascuna de les activitats. Després del treball realitzat es pot concloure que aquesta nova forma de treballar ha estat ben rebuda per part dels alumnes i l’objectiu principal s’ha assolit de manera satisfactòria. A més a més, l’ús de la metodologia d’investigació-acció ha permès detectar nous problemes a tractar que es treballaran en futurs cicles de l’espiral autoreflexiva.ca_CA
dc.format.extent53 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume I
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleGoogle Sites i Treball Col·laboratiu, evitem avorrir-nos a classeca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain