Mostrar el registro sencillo del ítem
Google Sites i Treball Col·laboratiu, evitem avorrir-nos a classe
dc.contributor | Monferrer Pons, Joan Llorenç | |
dc.contributor.author | Blasco Ahicart, Marta | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2015-02-02T10:27:56Z | |
dc.date.available | 2015-02-02T10:27:56Z | |
dc.date.issued | 2015-02-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/113599 | |
dc.description | Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs: 2013-2014 | ca_CA |
dc.description.abstract | El següent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d’acord amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén fer veure a l’alumnat, a través d’una proposta alternativa d’activitats, que les classes de Física i Química poden no ser avorrides i a la vegada augmentar el seu interès i motivació per les ciències. En particular es treballarà l’estat de la Física i Química en el nivell de 3r d’Educació Secundària Obligatòria. Els alumnes manifesten que les classes de Física i Química resulten avorrides la qual cosa s’ha pogut detectar gràcies a una observació directa durant el període de pràctiques, les indicacions de la tutora i l’anàlisi d’una enquesta realitzada als alumnes sobre la seva percepció de l’assignatura. Aquest estudi ha estat desenvolupat seguint les pautes marcades en la metodologia d’investigació-acció. El pla d’acció incorpora el desenvolupament de la Tasca Elements i Compostos presentada en format de Google Sites. Aquesta Tasca està formada per dos activitats on es fa ús de dues Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu (TAC): Escriu, forma una parella i comenta i Grups d’investigació. Aquesta proposta d’aula pretén situar l’alumne al centre del procés educatiu fent ús de les TAC i a través de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). La Tasca proposada està dissenyada a partir dels criteris d’avaluació i no dels objectius. A més a més, compta amb una part d'avaluació de caràcter sumatiu basada en els resultats obtinguts pels alumnes. També s'utilitza l'avaluació entre companys per a permetre als estudiants ser partíceps de l'avaluació. Aquesta avaluació entre companys permet als alumnes conèixer els seus errors, els quals poden corregir abans d’entregar la feina al professor. Així doncs, també es troba present l’avaluació formativa. Finalment, hi ha una avaluació del desenvolupament de la Tasca amb la realització de qüestionaris i també s'utilitzen rúbriques d'avaluació en cadascuna de les activitats. Després del treball realitzat es pot concloure que aquesta nova forma de treballar ha estat ben rebuda per part dels alumnes i l’objectiu principal s’ha assolit de manera satisfactòria. A més a més, l’ús de la metodologia d’investigació-acció ha permès detectar nous problemes a tractar que es treballaran en futurs cicles de l’espiral autoreflexiva. | ca_CA |
dc.format.extent | 53 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Google Sites i Treball Col·laboratiu, evitem avorrir-nos a classe | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809