Google Sites i Treball Col·laboratiu, evitem avorrir-nos a classe
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Google Sites i Treball Col·laboratiu, evitem avorrir-nos a classeAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Monferrer Pons, Joan LlorençTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015-02-02Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El següent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d’acord
amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén fer veure a l’alumnat, a
través d’una proposta alter ... [+]
El següent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d’acord
amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén fer veure a l’alumnat, a
través d’una proposta alternativa d’activitats, que les classes de Física i Química poden no ser
avorrides i a la vegada augmentar el seu interès i motivació per les ciències. En particular es
treballarà l’estat de la Física i Química en el nivell de 3r d’Educació Secundària Obligatòria. Els
alumnes manifesten que les classes de Física i Química resulten avorrides la qual cosa s’ha
pogut detectar gràcies a una observació directa durant el període de pràctiques, les indicacions
de la tutora i l’anàlisi d’una enquesta realitzada als alumnes sobre la seva percepció de
l’assignatura.
Aquest estudi ha estat desenvolupat seguint les pautes marcades en la metodologia
d’investigació-acció. El pla d’acció incorpora el desenvolupament de la Tasca Elements i
Compostos presentada en format de Google Sites. Aquesta Tasca està formada per dos
activitats on es fa ús de dues Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu (TAC): Escriu, forma una
parella i comenta i Grups d’investigació. Aquesta proposta d’aula pretén situar l’alumne al
centre del procés educatiu fent ús de les TAC i a través de les Tecnologies de la Informació i la
Comunicació (TIC).
La Tasca proposada està dissenyada a partir dels criteris d’avaluació i no dels objectius. A
més a més, compta amb una part d'avaluació de caràcter sumatiu basada en els resultats
obtinguts pels alumnes. També s'utilitza l'avaluació entre companys per a permetre als
estudiants ser partíceps de l'avaluació. Aquesta avaluació entre companys permet als alumnes
conèixer els seus errors, els quals poden corregir abans d’entregar la feina al professor. Així
doncs, també es troba present l’avaluació formativa. Finalment, hi ha una avaluació del
desenvolupament de la Tasca amb la realització de qüestionaris i també s'utilitzen rúbriques
d'avaluació en cadascuna de les activitats.
Després del treball realitzat es pot concloure que aquesta nova forma de treballar ha estat
ben rebuda per part dels alumnes i l’objectiu principal s’ha assolit de manera satisfactòria. A
més a més, l’ús de la metodologia d’investigació-acció ha permès detectar nous problemes a
tractar que es treballaran en futurs cicles de l’espiral autoreflexiva. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs: 2013-2014
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: