Google Sites i Treball Col·laboratiu, evitem avorrir-nos a classe
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Google Sites i Treball Col·laboratiu, evitem avorrir-nos a classeAutoria
Tutor/Supervisor
Monferrer Pons, Joan LlorençTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-02-02Editor
Universitat Jaume IResum
El següent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d’acord
amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén fer veure a l’alumnat, a
través d’una proposta alter ... [+]
El següent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d’acord
amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén fer veure a l’alumnat, a
través d’una proposta alternativa d’activitats, que les classes de Física i Química poden no ser
avorrides i a la vegada augmentar el seu interès i motivació per les ciències. En particular es
treballarà l’estat de la Física i Química en el nivell de 3r d’Educació Secundària Obligatòria. Els
alumnes manifesten que les classes de Física i Química resulten avorrides la qual cosa s’ha
pogut detectar gràcies a una observació directa durant el període de pràctiques, les indicacions
de la tutora i l’anàlisi d’una enquesta realitzada als alumnes sobre la seva percepció de
l’assignatura.
Aquest estudi ha estat desenvolupat seguint les pautes marcades en la metodologia
d’investigació-acció. El pla d’acció incorpora el desenvolupament de la Tasca Elements i
Compostos presentada en format de Google Sites. Aquesta Tasca està formada per dos
activitats on es fa ús de dues Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu (TAC): Escriu, forma una
parella i comenta i Grups d’investigació. Aquesta proposta d’aula pretén situar l’alumne al
centre del procés educatiu fent ús de les TAC i a través de les Tecnologies de la Informació i la
Comunicació (TIC).
La Tasca proposada està dissenyada a partir dels criteris d’avaluació i no dels objectius. A
més a més, compta amb una part d'avaluació de caràcter sumatiu basada en els resultats
obtinguts pels alumnes. També s'utilitza l'avaluació entre companys per a permetre als
estudiants ser partíceps de l'avaluació. Aquesta avaluació entre companys permet als alumnes
conèixer els seus errors, els quals poden corregir abans d’entregar la feina al professor. Així
doncs, també es troba present l’avaluació formativa. Finalment, hi ha una avaluació del
desenvolupament de la Tasca amb la realització de qüestionaris i també s'utilitzen rúbriques
d'avaluació en cadascuna de les activitats.
Després del treball realitzat es pot concloure que aquesta nova forma de treballar ha estat
ben rebuda per part dels alumnes i l’objectiu principal s’ha assolit de manera satisfactòria. A
més a més, l’ús de la metodologia d’investigació-acció ha permès detectar nous problemes a
tractar que es treballaran en futurs cicles de l’espiral autoreflexiva. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs: 2013-2014
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: