Listar Departament: Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia por idioma "cat"
Mostrando ítems 1-17 de 17
-
Adaptació i validació del “Test of Regulation in and Understanding of Social Situations in Teaching (TRUST)” en llengua catalana per a mestres d’educació primària
Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE) (2023)Les competències socioemocionals són un aspecte fonamental en les interaccions social entre alumnes i professors ja que condueixen a l’èxit acadèmic i a l’aprenentatge futur (Alzahrani et al., 2019). Dins d’aquestes c ... -
Aplicación de los contratos de aprendizaje en la asignatura ”aplicaciones para la gestión” de la ingeniería técnica en informática de gestión
Servei de Publicacions de la Universitat Jaume I (2005)Este artículo presenta una de las experiencias que forman parte de un Proyecto de Mejora Educativa para ”La promoción de la autonomía del estudiante”. El proyecto pretendía fomentar la autonomía del alumnado mediante el ... -
L'aprenentatge de les matemàtiques a l'ensenyament obligatori
Publicacions de la Universitat Jaume I (2001) -
Area children with Specific Language Impairment competent with the pragmatics and logic of quantification?
Elsevier (2011-04)Specific Language Impairment (SLI) is understood to be a disorder that predominantly affects phonology, morphosyntax and/or lexical semantics. There is little conclusive evidence on whether children with SLI are challenged ... -
Autoeficàcia i satisfacció laboral dels titulats de la UJI i la seua relació amb les experiències durant els estudis
Universitat Jaume I (2003)L’objectiu d’aquest estudi és explorar de l’autoeficàcia i la satisfacció laboral amb l’ocupació dels titulats de la Universitat Jaume I de les promocions de 1998, 1999 i 2000, relacionant aquests èxits laborals amb ... -
Burnout: un problema psicológico y social
Evento (2011)El trabajo constituye una de las áreas más importantes de nuestra vida. Sin embargo, también puede tener un “lado oscuro” por cuanto puede llegar a agotar a las personas y los grupos por completo. Dada la relevancia de ... -
Comorbidity between attention deficit hyperactivity disorder and reading disabilities: implications for assessment and treatment
Emerald Group (2011)Comorbidity of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and reading disabilities (RD) is greater than what would occur by chance. Considering the well-documented adverse impact of both ADHD and RD on development, ... -
La cooperació al desenvolupament com àmbit d'aplicació de la psicologia: Projecte Telde
Universitat Jaume I (2002) -
¿Cómo predicen las prácticas organizacionales el engagement en el trabajo en equipo?: el rol de la confianza organizacional
Asociación Chilena de Seguridad. Fundación Científica y Tecnológica (2011-07)El presente estudio contribuye a entender la relación entre prácticas organizacionales saludables, confianza organizacional y engagement en el trabajo en equipo basándose en el Modelo de Organizaciones Saludables y ... -
L’impacte familiar que suposa tenir un fill o una filla amb el trastorn d’Asperger
Universitat Jaume I (2015)L’objecte d’estudi que es presenta a continuació és l’impacte familiar, a través de les respostes de 10 famílies amb fills amb el trastorn d’Asperger; tots ells de l’Associació Asperger de Castelló. Es tracta d’un estudi ... -
L’opinió dels pares a través del ccc-2 (Children’s Communication Checklist-2) en la seva part pragmàtica, com a eina diferencial en el diagnòstic de nens i nenes amb TEL (Trastorn Específic de Llenguatge)
Universitat Jaume I (2015)La recerca d’una mesura acurada per al llenguatge funcional és avui en dia una tasca difícil de dur a terme. Des de la literatura psicològica s’utilitza freqüentment l’opinió dels més propers per tal d’ampliar i completar ... -
L’orientació dels estudiants amb discapacitat de la Universitat Jaume I
Universitat Jaume I (2012)L’objectiu d’aquesta investigació és conèixer la percepció que tenen sobre l’orientació els alumnes amb discapacitat de la Universitat Jaume I (UJI). Aquest treball, parteix d’un treball previ realitzat en el 2011 per ... -
La promoció de la resiliència a les escoles: anàlisi d'una experiència
Universitat de Barcelona (2014)La resiliència és un procés dinàmic entre la persona i l'entorn que comença arran dels mecanismes que es generen de la interacció entre els factors de protecció i de risc tant individuals com ambientals. D'acord amb aquesta ... -
Psicologia dels continguts escolars
Publicacions de la Universitat Jaume I (2001) -
School context: Family satisfaction and social competence of children with attention deficit hyperactivity disorder "ADHD"
Elsevier (2011)The aim of this study is, on the one hand, to analyze the perception and relationship of families of 21 children with ADHD and 28 without ADHD (8 to 12 years) with professional services and educators. One the other hand, ...