Mostrar el registro sencillo del ítem
Els pictogrames: una ajuda per a la comunicació i expressió en l´educació infantil de 3 anys
dc.contributor.author | Melchor, Verónica | |
dc.date.accessioned | 2013-12-28T17:54:52Z | |
dc.date.available | 2013-12-28T17:54:52Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1139-5486 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/78670 | |
dc.description | Dotzenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2006-2007) | ca_CA |
dc.description.abstract | El treball d´investigació tracta els problemes de comunicació oral i conseqüentment els problemes en l´inici de la lectoescriptura, d´un grup d´alumnes de 3 anys. Sha incorporat en l´aula una nova estratègia de treball que afavorisca, ajude i en alguns casos reforce la comunicació oral i lectoescriptura en els alumnes de 3 anys. Sha emprat un sistema de comunicació no vocal, com són els pictogrames, destinat a alumnes de N.E.E, però en aquest cas adaptat al contexte i circunstàncies concretes i, modificat per a que siga accesible al grupclasse. Aquesta metodología s´inclourà en l´aula per diverses raons: -El grup de nens/es presenten certes limitacions en quant a l´expressió i comprensió oral. -La gran majoria no tenen un vocabulari mínim i concret que els permitisca desenvolupar tasques quotidianes com demanar coses, explicar,… -Altres xiquets/es encara no han assolit un nivell de comunicació oral propi de la seva edat i presenten un retràs considerable en l´estructuració d´oracions simples. -Per altra banda, alguns presenten problemes de dicció i mala expressió i pronunciació de paraules. El material de treball usat és molt manipulatiu, fàcil d´usar, atractiu i motivador per als nens/es de forma que s´han pogut assolir nous aprenentatges en un contexte habitual, de manera funcional i significativa; propiciant la generalització dels coneixements. Però, no s´ha d´oblidar que el treball ha sigut desenvolupat seguint la línia, principis i metodología propis de l´escola inclusiva, ja que promouen actituts de comunicació interactiva, cooperativa i de treball en grup. | ca_CA |
dc.format.extent | 24 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Fòrum de recerca nº 12,2006-2007 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Filosofía | ca_CA |
dc.subject | Philosophy | ca_CA |
dc.subject | Philosophie | ca_CA |
dc.subject | History | ca_CA |
dc.subject | Histoire | ca_CA |
dc.subject | Historia | ca_CA |
dc.subject | Ciències de la comunicació | ca_CA |
dc.subject | Communication Sciences | ca_CA |
dc.subject | Sciences de la Communication | ca_CA |
dc.subject | Ciencias de la comunicación | ca_CA |
dc.subject | Filología | ca_CA |
dc.subject | Philologie | ca_CA |
dc.subject | Philology | ca_CA |
dc.subject | Traducció i Interpretació | ca_CA |
dc.subject | Translation and Interpretation | ca_CA |
dc.subject | Traduction et interprétation | ca_CA |
dc.subject | Traducción e Interpretación | ca_CA |
dc.title | Els pictogrames: una ajuda per a la comunicació i expressió en l´educació infantil de 3 anys | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |