Mirar la natura amb ulls d'educador no és cosa nova
Ver/ Abrir
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Ortells Roca, Miguel Juan; Traver-Martí, Joan Andrés; Francisco Amat, Andrea
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Mirar la natura amb ulls d'educador no és cosa novaFecha de publicación
2012-04Editor
Centre d'Estudis Vall de SegóISSN
1575-9393Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticul ...Palabras clave / Materias
Resumen
This article takes a deeper look at the idea that the pedagogic movement known as Escola Nova was, at least as regards the relationship between the subject and his or her natural surroundings, an antecedent that was ... [+]
This article takes a deeper look at the idea that the pedagogic movement known as Escola Nova was, at least as regards the relationship between the subject and his or her natural surroundings, an antecedent that was relatively close to the current conception of environmental education proposed by the United Nations (UNEP). From
this perspective, the article aims to delve into the foundations, basic concepts and
developments of both of them. It also outlines a strategy in which the initial training of prospective Primary School teachers includes historical-educational knowledge that highlights a tradition of deep respect for Nature on the part of the most important educators of the 20th century. It is suggested that the new teachers should connect with this tradition, with its spiritual values and pedagogical practices. This knowledge would be acquired by means of a heuristic methodology within a cooperative work
environment. [-]
El present article aprofundeix en la idea que el moviment pedagògic conegut com a Escola Nova va suposar, pel que fa a la relació del subjecte amb el seu entorn natural, un antecedent relativament proper a l'actual ... [+]
El present article aprofundeix en la idea que el moviment pedagògic conegut com a Escola Nova va suposar, pel que fa a la relació del subjecte amb el seu entorn natural, un antecedent relativament proper a l'actual concepció de l'educació ambiental proposada per les Nacions Unides (PNUMA). Des de l'assumpció d'aquesta perspectiva, l’article es proposa indagar els fonaments, conceptes bàsics i desenvolupaments tant d'una com d'una altra. També planteja una estratègia d’introducció en la formació inicial dels futurs mestres d'Educació Primària coneixements històrics–educatius que posen de manifest una tradició de profund respecte a la Natura per part dels educadors més destacats del segle XX, tradició amb els valors espirituals i pràctiques pedagògiques es suggereix que entronquin els nous mestres i mestres. Aquests coneixements serien adquirits mitjançant una metodologia heurística en un entorn de treball cooperatiu. [-]
Publicado en
Quaderns digitals.net (Abril 2012), no. 72Derechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [504]