Mostrar el registro sencillo del ítem
Dones, immigració i literatura catalana
dc.contributor.author | Climent Raga, Laia Mercè | |
dc.date.accessioned | 2011-04-14T07:01:11Z | |
dc.date.available | 2011-04-14T07:01:11Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | CLIMENT RAGA, Laia. Dones, immigració i literatura catalana. Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2010, núm. 21, p. 23-36 | ca_CA |
dc.identifier.issn | 1130-4235 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/21682 | |
dc.description.abstract | Aquest capítol reflexiona sobre la incipient creació d’obres de literatura catalana escrites per autores immigrades. Parteix de l’explicació de la problemàtica d’una triple discriminació —dones, immigrades i escriptores en una llengua minoritzada—, per tal de prendre consciència que s’està actualment iniciant una nova situació creativa. Se centra sobretot en l’obra L’últim patriarca de Najat El Hachmi en la qual es pretén palesar la força escriptural. Els detalls temàtics però sobretot les particularitats narratològiques es troben completament determinades per aquesta triple condició vivencial. | ca_CA |
dc.description.abstract | Este capítulo reflexiona sobre la incipiente creación de obras de literatura catalana escritas por autoras inmigrantes. Parte de la explicación de la problemática desde una triple discriminación—mujeres, inmigradas y escritoras en una lengua minorizada—, para poner de relieve que actualmente se está gestando una nueva situación creativa. Para ello, el capítulo se centra sobre todo en la obra El último patriarca de Najat El Hachmi de la cual se pretende recalcar la fuerza escriptural. Los detalles temáticos pero sobre todo las particularidades narratológicas se encuentran completamente determinadas por esta triple condición vivencial. | es |
dc.description.abstract | This article looks at the emerging production of works of Catalan literature written by immigrant authors. It starts by considering a problem involving threefold discrimination — against women, immigrants and writers in a minority language — in order to raise awareness of a new creative milieu that is now taking shape. It focuses particularly on the work The last patriarch by Najat El Hachmi, which aims to highlight the strength of writing. This threefold experience determines the thematic details, but above all the features of the narration. | en |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Agrupació Borrianenca de Cultura | ca_CA |
dc.relation.isPartOfSeries | Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica;21 | |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject.other | Dones immigrants | |
dc.subject.other | Dones i literatura | |
dc.subject.other | Literatura catalana | |
dc.title | Dones, immigració i literatura catalana | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Any 2010 - Núm. XXI [10]
Pensar la nació en femení. Una construcció inacabada