The Use of ICT tools to improve second language acquisition: A repository for the creation, sharing and exploitation of ICT tools in the English as a foreign Language Classroom
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/97643
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
The Use of ICT tools to improve second language acquisition: A repository for the creation, sharing and exploitation of ICT tools in the English as a foreign Language ClassroomAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Fernández Guerra, Ana Belén; Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosFecha de publicación
2019-10-22Editor
Universitat Jaume IResumen
The advent of communicative methods implemented in the English as a Foreign Language
classroom, together with the increasing use of the Information and Communication Technologies (ICT)
have transformed the traditional ... [+]
The advent of communicative methods implemented in the English as a Foreign Language
classroom, together with the increasing use of the Information and Communication Technologies (ICT)
have transformed the traditional society. As a result, educators need to be able to exploit these resources in
the classroom in accordance with the recent teaching tendencies in order to facilitate the students’ target
language acquisition and learning. Thus, this Master Thesis is aimed at providing teachers with a repository
containing numerous ICT tools, as well as at promoting their use in the classroom with the purpose of
facilitating their implementation and to result in an improvement of language acquisition. [-]
El surgimiento de métodos comunicativos puestos en marcha en la clase de inglés como lengua
extranjera, así como el incremento del uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación han
transformado la ... [+]
El surgimiento de métodos comunicativos puestos en marcha en la clase de inglés como lengua
extranjera, así como el incremento del uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación han
transformado la sociedad tradicional, lo que requiere que los docentes sean capaces de explotar dichos
recursos en el aula de acuerdo con las nuevas tendencias de enseñanza con el fin de facilitar la adquisición
y aprendizaje del nuevo idioma por parte de los estudiantes. Considerando lo anterior, este Trabajo de Fin
de Máster tiene como objetivo proporcionar a los profesores un listado en forma de repositorio en el que se
incluyen numerosas TIC para ser usadas en el aula, así como promover su uso en la misma, facilitando así
la implementación de dichas herramientas por los docentes y derivando en la mejora del proceso de
adquisición del idioma. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües | Máster Universitario en Enseñanza y Adquisición de la Lengua Inglesa en Contextos Multilingües | University Master's Degree in English Language Teaching and Acquisition in Multilingual Contexts | ICT Tools | repository | language acquisition | communication | TIC | repositorio | adquisición del idioma | comunicación
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües. Codi: SAY531. Curs: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess