La influència de la llengua i cultura materna en l’aprenentatge de l’anglés arreu del món
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/184118
REVISTESMetadatos
Título
La influència de la llengua i cultura materna en l’aprenentatge de l’anglés arreu del mónAutoría
Fecha de publicación
2017Editor
Publicacions de la Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
CHABERT, Alicia. La influència de la llengua i cultura materna en l’aprenentatge de l’anglés arreu del món. Fòrum de recerca, 2017, núm. 22, p. 107-125Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Resumen
L’ensenyament de l’anglés és indispensable avui dia, tanmateix,
els resultat són molt diversos entre centres i regions. No obstant
això, de manera general, s’utilitza un enfocament que ha gaudit de
molt d’èxit ... [+]
L’ensenyament de l’anglés és indispensable avui dia, tanmateix,
els resultat són molt diversos entre centres i regions. No obstant
això, de manera general, s’utilitza un enfocament que ha gaudit de
molt d’èxit durant molts anys; ens referim a l’ensenyament
comunicatiu de la llengua (CLT, per les sigles en anglés), que ha
derivat en diversos models innovadors com l’aprenentatge integrat
de continguts i llengües estrangeres (AICLE, en anglés Content
Language Integrated Learning, CLIL) i l’aprenentatge per tasques.
Malgrat l’èxit que ha tingut, aquest model és molt heterogeni, cosa
que ha donat una disparitat de resultats entre centres i països. A més
a més, aquest enfocament deixa de banda la llengua materna dels
alumnes (L1). Nous models multilingües han començat a
desenvolupar-se (com ara el model dinàmic multilingüe), però encara
no hi ha un consens sobre l’aplicació i utilització de la L1 en l’aula de
la segona llengua (L2) i els beneficis que té. Per aquesta raó, la nostra
investigació se centra en els beneficis de la utilització de la L1 en
l’aprenentatge de llengües i com es pot incloure en el model del CLT.
Per tal de demostrar la nostra hipòtesi, hem fet una prova en un
col·legi de Castelló de la Plana. Aquesta ha consistit a impartir la
mateixa classe d’anglés totalment en anglés en un grup i parcialment
en català en un altre. Els resultats obtinguts demostren la nostra
teoria i els considerarem per a un estudi més extens a llarg termini
per tal d’aconseguir-ne més dades i desenvolupar-ne un nou model
educatiu. [-]
Descripción
XXII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2017)
Publicado en
Fòrum de recerca, 2017, núm. 22Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: