El lloc web editorial com a epitext virtual públic. Paràmetres i indicadors
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/617
comunitat-uji-handle4:10234/179947
REVISTESMetadatos
Título
El lloc web editorial com a epitext virtual públic. Paràmetres i indicadorsFecha de publicación
2018Editor
Publicacions de la Universitat Jaume IISSN
1697-7750; 2340-4981Cita bibliográfica
LLUCH, Gemma; ESCANDELL, Dari. El lloc web editorial com a epitext virtual públic. Paràmetres i indicadors. Cultura, Lenguaje y Representación/Culture, Language and Representation, 2018, vol. 20, p. 65-80Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://www.e-revistes.uji.es/index.php/clr/article/view/3632Palabras clave / Materias
Resumen
El lloc web d’una editorial s’entén com un epitext virtual públic format per un conjunt de documents i de recursos dirigit tant als lectors com als compradors dels llibres que presenta. L’objectiu de la investigació ... [+]
El lloc web d’una editorial s’entén com un epitext virtual públic format per un conjunt de documents i de recursos dirigit tant als lectors com als compradors dels llibres que presenta. L’objectiu de la investigació és dissenyar un model metodològic per a analitzar com les empreses editorials construeixen els seus aparadors virtuals i com comuniquen el contingut que s’hi allotja. Per a la seua construcció, partírem en una fase inicial d’una revisió bibliogràfica que va visualitzar la mancança d’investigacions sobre aquests llocs web concrets; com a conseqüència, es van adaptar els primers resultats a l’objecte d’anàlisi. La investigació que presenta aquest article avança l’estudi anterior (Escandell i Lluch, 2016) amb la utilització de l’eina en sis editorials i l’ampliació de la revisió de la literatura. El resultat final és doble: per una banda, es proposa una eina metodològica que ha permès detectar, classificar i analitzar dades segons els paràmetres resultants –presentació, contingut general, mitjans socials, usabilitat, usuari i contingut textual–; i, per l’altra banda, l’ús de l’eina ha aportat una primera conclusió sobre com les sis editorials es presenten a Internet. Així, encara que un lloc web permet visibilitzar l’editorial i els seus productes i fer-los guanyar reputació, i, sobretot, crear una comunitat amb el comprador del llibre, cinc de les editorials analitzades mantenen una comunicació essencialment analògica ja que no integren els seus usuaris en la comunicació. [-]
A publisher’s website can be understood as a virtual public epitext made up of a set of documents and resources that are addressed to both readers and purchasers of the books presented. The objective of this research ... [+]
A publisher’s website can be understood as a virtual public epitext made up of a set of documents and resources that are addressed to both readers and purchasers of the books presented. The objective of this research is to design a methodological model to analyse how publishers construct these virtual “shop windows” and how they communicate the content of thse pages. We began the construction of this model by conducting a literature review, pointing to a lack of research on these specific websites. Consequently, the first results were adapted to the object of analysis. The research presented in this paper advances on the work of a previous study (Escandell i Lluch, 2016) by using the tool created on six Publisher websites and by expanding the literature review. The final results are twofold. Firstly, we have created and applied a methodological tool that has allowed us to detect, classify and analyse data according to the a series of parameters: presentation, general content, social media, usability, intended user and textual content. Meanwhile, using the tool has provided an initial conclusion about how the six publishers studied present themselves on the Internet. Although a website allows a publisher to make itself visible, to develop a reputation for itself and its products, and above all to create a community with book purchasers, five of the publishers analysed communicate in an essentially analogic fashion, as they do not integrate their users into their communication. [-]
Publicado en
Cultura, Lenguaje y Representación, 2018, vol. 20Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- CLR_2018_núm.20 [20]