Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLluch, Gemma
dc.contributor.authorEscandell, Dari
dc.date.accessioned2019-01-22T13:01:27Z
dc.date.available2019-01-22T13:01:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationLLUCH, Gemma; ESCANDELL, Dari. El lloc web editorial com a epitext virtual públic. Paràmetres i indicadors. Cultura, Lenguaje y Representación/Culture, Language and Representation, 2018, vol. 20, p. 65-80ca_CA
dc.identifier.issn1697-7750
dc.identifier.issn2340-4981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/179968
dc.description.abstractEl lloc web d’una editorial s’entén com un epitext virtual públic format per un conjunt de documents i de recursos dirigit tant als lectors com als compradors dels llibres que presenta. L’objectiu de la investigació és dissenyar un model metodològic per a analitzar com les empreses editorials construeixen els seus aparadors virtuals i com comuniquen el contingut que s’hi allotja. Per a la seua construcció, partírem en una fase inicial d’una revisió bibliogràfica que va visualitzar la mancança d’investigacions sobre aquests llocs web concrets; com a conseqüència, es van adaptar els primers resultats a l’objecte d’anàlisi. La investigació que presenta aquest article avança l’estudi anterior (Escandell i Lluch, 2016) amb la utilització de l’eina en sis editorials i l’ampliació de la revisió de la literatura. El resultat final és doble: per una banda, es proposa una eina metodològica que ha permès detectar, classificar i analitzar dades segons els paràmetres resultants –presentació, contingut general, mitjans socials, usabilitat, usuari i contingut textual–; i, per l’altra banda, l’ús de l’eina ha aportat una primera conclusió sobre com les sis editorials es presenten a Internet. Així, encara que un lloc web permet visibilitzar l’editorial i els seus productes i fer-los guanyar reputació, i, sobretot, crear una comunitat amb el comprador del llibre, cinc de les editorials analitzades mantenen una comunicació essencialment analògica ja que no integren els seus usuaris en la comunicació.ca_CA
dc.description.abstractA publisher’s website can be understood as a virtual public epitext made up of a set of documents and resources that are addressed to both readers and purchasers of the books presented. The objective of this research is to design a methodological model to analyse how publishers construct these virtual “shop windows” and how they communicate the content of thse pages. We began the construction of this model by conducting a literature review, pointing to a lack of research on these specific websites. Consequently, the first results were adapted to the object of analysis. The research presented in this paper advances on the work of a previous study (Escandell i Lluch, 2016) by using the tool created on six Publisher websites and by expanding the literature review. The final results are twofold. Firstly, we have created and applied a methodological tool that has allowed us to detect, classify and analyse data according to the a series of parameters: presentation, general content, social media, usability, intended user and textual content. Meanwhile, using the tool has provided an initial conclusion about how the six publishers studied present themselves on the Internet. Although a website allows a publisher to make itself visible, to develop a reputation for itself and its products, and above all to create a community with book purchasers, five of the publishers analysed communicate in an essentially analogic fashion, as they do not integrate their users into their communication.ca_CA
dc.description.sponsorShipArticle elaborat en el marc del projecte d’investigació «Los espacios virtuales para la promoción del libro y la lectura. Formulación de indicadores para evaluar su calidad y efectividad» FFI2015-69977-R (MINECO/ FEDER), Proyectos i+d+i del Programa Estatal de Investigación, Desarrollo e Innovación. Ministerio de Economía y Competitividad de España. Convocatòria 2015.
dc.format.extent16 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherPublicacions de la Universitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfCultura, Lenguaje y Representación, 2018, vol. 20ca_CA
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectepitext virtualca_CA
dc.subjectanàlisi mediàticaca_CA
dc.subjectcomunicació digitalca_CA
dc.subjectimatge corporativaca_CA
dc.subjectinvestigació en mitjansca_CA
dc.subjectllibresca_CA
dc.subjectavaluacióca_CA
dc.subjectindicadorsca_CA
dc.subjectvirtual epitextca_CA
dc.subjectmedia analysisca_CA
dc.subjectdigital communicationca_CA
dc.subjectcorporate imageca_CA
dc.subjectmedia researchca_CA
dc.subjectbooksca_CA
dc.subjectevaluationca_CA
dc.subjectindicatorsca_CA
dc.titleEl lloc web editorial com a epitext virtual públic. Paràmetres i indicadorsca_CA
dc.title.alternativeThe publishing house website as a virtual public epitext: Parameters and indicatorsca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/clr.2018.20.5
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/clr/article/view/3632ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-ShareAlike 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-ShareAlike 4.0 International