Mostres barxeres de literatura popular i l'aplicació en Primer Curs d'Educació Primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Mostres barxeres de literatura popular i l'aplicació en Primer Curs d'Educació PrimàriaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Beltrán Zaragozá, Andreu; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2018Editor
Universitat Jaume IResum
En aquest Treball Final de Grau (TFG) es recullen algunes mostres de la literatura popular de
Barx, situat a la Safor, per a comprovar si es poden aplicar a l’aula de Primer Curs d’Educació
Primària. El col·legi on ... [+]
En aquest Treball Final de Grau (TFG) es recullen algunes mostres de la literatura popular de
Barx, situat a la Safor, per a comprovar si es poden aplicar a l’aula de Primer Curs d’Educació
Primària. El col·legi on s’ha experimentat és el “Mestre Vicent Artero”, de Castelló de la Plana. El
TFG està estructurat en cinc apartats. En el primer, es narra el procés de recollida i es mostren els
objectius a aconseguir. En el segon, es descriu la seua aplicació a l’aula. En el tercer, s’exposen
les conclusions a les quals s’ha arribat. En el quart, la bibliografia consultada. I en el cinqué, un
annex molt extens, dividit en quatre parts. En l’annex 1 es conta breument la història de Barx, per
tal de contextualitzar les mostres de literatura popular arreplegades. En l’annex 2 està la
classificació del material recollit: cançons, endevinalles, dites populars, llegendes, conte
encadenat i poemes. En l’annex 3 es proposa un taller d’etnocultura i literatura popular, amb
visites guiades als llocs que s’hi anomenen. I en l’annex 4 es tracta l’aplicació didàctica dins de
l’aula: calendari de les sessions, rúbriques d’objectius i d’avaluació i nombroses fotografies.
Aquest TFG demostra que amb la literatura popular l’alumnat desenvolupa la capacitat auditiva,
l’entonació, la pronunciació, la memorització, el sentit del ritme, la psicomotricitat, la capacitat de
treball en grup, les habilitats artístiques, el coneixement de l’entorn i la seua identitat com a poble. [-]
In this Final Degree Assignment (FDA) several examples of Barx (located in La Safor) popular
literature are gathered in order to check if they can be applied in a first-course classroom of
Primary Education. The ... [+]
In this Final Degree Assignment (FDA) several examples of Barx (located in La Safor) popular
literature are gathered in order to check if they can be applied in a first-course classroom of
Primary Education. The school where these activities have been carried out is Mestre Vicent Artero
in Castelló de la Plana. This FDA is framed in five sections. In the first one the process of collecting
material is detailed as well as the goals to be achieved. In the second section its application in the
classroom is described. In the third one the conclusions we have reached are exposed. In the
fourth section you can find the consulted bibliography. And in the fifth one a very extensive annexe,
which is divided into four parts. In annexe 1 the history of Barx is recounted in order to
contextualize the examples of popular literature gathered. In annexe 2 you can find the
classification of the collected material: songs, riddles, popular sayings, legends, chained stories
and poems. In annexe 3 an ethnological culture and popular literature workshop is proposed along
with guided tours to the mentioned places. And annexe 4 deals with the application of teaching
methodologies in the classroom: sessions schedule, assessment and goals rubrics, and plenty of
photographs. This FDA proves that, through popular literature, students develop their listening
comprehension, intonation, pronunciation, memorisation, rhythm sense, motor skills, teamwork
ability, artistic skills, environmental knowledge and their identity as a nation. [-]
Paraules clau / Matèries
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Literatura popular | cançó | endevinalla | dita popular | llegenda | conte i poema | popular literature | song | riddle | popular saying | legend | story and poem
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017-2018
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Apareix a les col.leccions
Elements relacionats
Mostrant elements relacionats per títol, autoria, creador i matèria.
-
La cultura popular en la edad moderna: concepto, historiografía y manifestaciones
Ripolles Gellida, Irene Universitat Jaume I (2019-09-26)La existencia de la cultura popular fue común en toda la Europa Moderna, si bien en este trabajo se profundiza en el ámbito español. Numerosos intelectuales se han centrado en definir qué es la cultura popular, iniciando ... -
Pregó de les festes de Sant Pere del Grau de Castelló
Vicent Doménech, Francesc "Quiquet de Castàlia" Radio Castellón Cadena SER (1976-07-03) -
Evolución jurisprudencial de la Acusación Popular
Isach de Agustin, Aynara Universitat Jaume I (2021-10-20)Si bien la figura del acusador popular se encuentra presente en nuestro ordenamiento jurídico actual desde 1882, la regulación de esta ha resultado en la práctica incompleta y escasa. Por ello, el objetivo de este trabajo ...