Buscar
Resistiréis , una práctica de compromiso y educación ciudadana
(Universidad de Murcia, 2017-11)
The Resistiréis campaign is a practice of community participation in a Valencian school. It is
the initiative of a group of primary students who decide to collaborate with an association
in the purchase of consoles for ...
La tertulia pedagógica dialógica: un cambio de mirada en el perfil del psicopedagogo/a
(Universidad de Murcia, 2017-11)
This communication presents an experience about a Dialogic Literary Circle carried
out in the optional subjects:
Inclusive practice in the classroom for the research-action
and
Training for ...
Learning to Live Together: Exploring Nonkilling from the Peace Education Reconstructive - Empowering Approach
(Center for Global Nonkilling, 2017-12)
This article is devoted to the reflection on the possibilities of education
for nonkilling societies (Paige, 2012) in the context of violence and killings in
which our societies are currently involved. I will take as ...
El contexto universitario y el aprendizaje cooperativo
(Universidad de Murcia, 2017-11)
In this study we would like to know the advantages of cooperative learning in higher
education. The teaching-learning processes generated in the classroom determine an
education based on achieving, by cooperation ...
Jornada de convivencia comunitaria: hacia una escuela abierta y sensible con su territorio
(Universidad de Murcia, 2017-11)
his communication presents and illustrates an experience about a Community Day take
place in a rural primary school in the province of Valencia (Spain). The Community Day
was carried out by the Educational Centre for ...
El pensamiento computacional en la formación inicial del profesorado de infantil y primaria
(Universidad de Burgos, 2017)
En los últimos años el pensamiento computacional ha
irrumpido con fuerza
en el currículum de la educación obligatoria de diversos países de nuestro entorno.
La presente comunicación pretende someter ...
Cómo generar un marco holístico de competencia docente para el mundo digital.
(Universidad de Burgos, 2017)
En este trabajo se presenta el proceso de generación de un marco de
comprensión de la Competencia Docente para el Mundo Digital alternativo a los ya
existentes, que cubra los déficits detectados en ...
Prácticas inclusivas en el aula desde la investigación-acción
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2017)
Este material plantea la reflexión y mejora sobre las prácticas inclusivas en el aula
desde procesos de investigación acción. El presente material pretende aportar los
fundamentos y las estrategias básicas para los ...
Educació emocional a l'escola inclusiva
(Publicacions de la Universitat Jaume I, 2017)