Cartografia de l'educació musical a la comarca de l'Alcalatén
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Cartografia de l'educació musical a la comarca de l'AlcalaténAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Escriva-Llorca, Ferran; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-06-14Editor
Universitat Jaume IResumen
Today, music becomes an important role in all aspects of society around us. For this reason, it should be a basic in education and music knowledge in the elementary and primary school.
The main issue of this work is ... [+]
Today, music becomes an important role in all aspects of society around us. For this reason, it should be a basic in education and music knowledge in the elementary and primary school.
The main issue of this work is to show a snapshot of the current state of music education from 0 to 12 years, both regulated and non-regulated, in the comarca of Alcalatén. This topic is trending due to the recent news by the Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) and the corresponding Conselleria. This work aims to map the situation of music education at these levels, about the status of this matter in the comarca of Alcalatén and especially proposing possible improvements that could apply in the future.
In order to display this information, it has been used a quantitative methodology based on an opinion poll to teachers, particularly specialists that work every day in the classroom. Primary on the evolution and development of music education in these 26 years in this educational stage and thus meet the overall objective of the research. The questionnaire asked about the evolution and development of music education in these 26 years in this level.
Although the methodologies on mapping education are more appropriate to educational management than teaching practice, it may be useful in concrete contexts as the case analysed. This study hopes to provide more information about teaching music formally and informally in our country. [-]
Avui en dia, la música té un paper important en tots els elements de la societat que ens rodeja. Per aquest motiu, es fonamental l’ensenyança i el coneixement de nocions de música en els cicles d’Educació Infantil i ... [+]
Avui en dia, la música té un paper important en tots els elements de la societat que ens rodeja. Per aquest motiu, es fonamental l’ensenyança i el coneixement de nocions de música en els cicles d’Educació Infantil i Primària.
El tema principal d’aquest treball és mostrar una radiografia de l’estat actual de l’ensenyament musical de 0 a 12 anys, tant reglat com no reglat, a la comarca de l’Alcalatén. Aquest tema està d’actualitat per les recents declaracions de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i la Conselleria competent. Amb aquest treball es pretén mostrar l’estat actual i la situació existent de l’ensenyança de la música en aquests nivells educatius, conèixer la situació d’aquesta matèria en la comarca de l’Alcalatén i, sobretot, proposar possibles millores que es podrien aplicar en el futur.
Per a mostrar tota aquesta informació, he utilitzat una metodologia quantitativa a partir d’un qüestionari que m’ha permès conèixer l'opinió que tenen els docents, i en particular els especialistes de Música què treballen dia a dia en les aules de Primària, sobre l'evolució i desenvolupament de l'Educació Musical en aquests 26 anys en aquesta etapa educativa i així complir amb l'objectiu general de la investigació.
A pesar que les metodologies sobre mapes escolars són més pròpies de gestió educativa que de pràctica docent, pot resultar molt útil en determinats contextos com el cas analitzat. Aquest treball espera aportar més informació sobre l’ensenyament de la música de manera formal i informal al nostre país. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | School Mapping | Musical Education | Primary Education | Child Education | Music Schools | Mapa Escolar | Educació musical | Educació Primària | Educació Infantil | Escoles de Música
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
La improvisació, el moviment i la creativitat en l'Educació Musical
Allepuz Gallego, Jaime; Górriz Diego, Tamara Universitat Jaume I (2019-06-18)La improvisació, el moviment i la creativitat són elements essencials de l’educació musical. Per aquest motiu, es va a desenvolupar un projecte, durant tres setmanes i sis sessions en un centre públic d’educació primària, ... -
Un món on endinsar-se: (organització de l’espai)
Valls Sánchez, Rosa Universitat Jaume I (2016-06-20)En aquest Treball de Fi de Grau (TFG), de revisió teòrica, es recopila i s’estructura informació de rellevància publicada per diferents institucions, blocs, revistes i autors/autores sobre els objectius que es proposen a ... -
Estudi d'investigació sobre actuacions per a la millora d'intervenció en problemes socials en l'aula d'Infantil i Primària
Roca García, Alejandra Universitat Jaume I (2019-06-19)En aquest Treball Final de Grau s’ha realitzat un estudi d’investigació per a conèixer l’opinió de diferents experts en el camp de l’educació, respecte a la valoració que fan de les diferents tècniques i estratègies ...