Mostrar el registro sencillo del ítem
Educació emocional a un aula de 2n de Primària
dc.contributor | Mallén Fortanet, Dolores | |
dc.contributor.author | Pitarch Romero, María José | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2016-09-12T06:33:46Z | |
dc.date.available | 2016-09-12T06:33:46Z | |
dc.date.issued | 2016-07-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/162369 | |
dc.description | Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | En aquesta investigació abordem la problemàtica observada durant l’estada en pràctiques en un Centre d’Acció Educativa Singular (C.A.E.S.). La conflictivitat, les dificultats en les relacions entre iguals i els problemes de conducta, d’empatia i d’autoestima del grup de 2n de Primària han sigut la motivació per a prendre l’Educació Emocional com a instrument per a intentar solucionarlos. L’Educació Emocional tracta de potenciar l’expressió d’emocions i sentiments, amb l’establiment de relacions entre iguals, en la cerca d’alternatives davant problemes i conflictes, respectar les opinions dels altres, etc. També està relacionada amb el concepte d’escola inclusiva i està molt lligada amb la teoria de les Intel·ligències Múltiples. Salovey, Mayer, Goleman i Bisquerra entre altres autors ens han servit de fonament teòric sobre el qual construir el nostre estudi. La nostra intervenció ha posat en pràctica una sèrie d’activitats destinades a millorar les carències emocionals de l’alumnat. Des del punt de vista quantitatiu, els resultats s’han arreplegat utilitzant l’escala de Piers-Harris per fer una avaluació inicial i una altra final. Pel que fa a la valoració qualitativa, s’han triangulat les opinions de les mestres que més contacte han tingut amb el grup per contrastar els resultats obtinguts. Finalment, organitzem les dades per poder analitzar-les acuradament. A partir d’aquestes, extraiem les nostres conclusions i reflexionem sobre si hem assolit els objectius marcats inicialment. | ca_CA |
dc.format.extent | 31 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-CompartirIgual 4.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Educación emocional | ca_CA |
dc.subject | Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Valoració qualitativa i quantitativa | ca_CA |
dc.subject | Escala d’autoconcepte de Piers-Harris | ca_CA |
dc.title | Educació emocional a un aula de 2n de Primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840