Educació emocional a un aula de 2n de Primària
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Educació emocional a un aula de 2n de PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor
Mallén Fortanet, DoloresTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2016-07-11Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquesta investigació abordem la problemàtica observada durant l’estada en pràctiques
en un Centre d’Acció Educativa Singular (C.A.E.S.). La conflictivitat, les dificultats en les relacions
entre iguals i els ... [+]
En aquesta investigació abordem la problemàtica observada durant l’estada en pràctiques
en un Centre d’Acció Educativa Singular (C.A.E.S.). La conflictivitat, les dificultats en les relacions
entre iguals i els problemes de conducta, d’empatia i d’autoestima del grup de 2n de Primària han
sigut la motivació per a prendre l’Educació Emocional com a instrument per a intentar solucionarlos.
L’Educació Emocional tracta de potenciar l’expressió d’emocions i sentiments, amb
l’establiment de relacions entre iguals, en la cerca d’alternatives davant problemes i conflictes,
respectar les opinions dels altres, etc. També està relacionada amb el concepte d’escola inclusiva
i està molt lligada amb la teoria de les Intel·ligències Múltiples. Salovey, Mayer, Goleman i
Bisquerra entre altres autors ens han servit de fonament teòric sobre el qual construir el nostre
estudi.
La nostra intervenció ha posat en pràctica una sèrie d’activitats destinades a millorar les
carències emocionals de l’alumnat. Des del punt de vista quantitatiu, els resultats s’han arreplegat
utilitzant l’escala de Piers-Harris per fer una avaluació inicial i una altra final. Pel que fa a la
valoració qualitativa, s’han triangulat les opinions de les mestres que més contacte han tingut amb
el grup per contrastar els resultats obtinguts.
Finalment, organitzem les dades per poder analitzar-les acuradament. A partir d’aquestes,
extraiem les nostres conclusions i reflexionem sobre si hem assolit els objectius marcats
inicialment. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: