Educació emocional a un aula de 2n de Primària
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Educació emocional a un aula de 2n de PrimàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Mallén Fortanet, DoloresTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2016-07-11Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En aquesta investigació abordem la problemàtica observada durant l’estada en pràctiques
en un Centre d’Acció Educativa Singular (C.A.E.S.). La conflictivitat, les dificultats en les relacions
entre iguals i els ... [+]
En aquesta investigació abordem la problemàtica observada durant l’estada en pràctiques
en un Centre d’Acció Educativa Singular (C.A.E.S.). La conflictivitat, les dificultats en les relacions
entre iguals i els problemes de conducta, d’empatia i d’autoestima del grup de 2n de Primària han
sigut la motivació per a prendre l’Educació Emocional com a instrument per a intentar solucionarlos.
L’Educació Emocional tracta de potenciar l’expressió d’emocions i sentiments, amb
l’establiment de relacions entre iguals, en la cerca d’alternatives davant problemes i conflictes,
respectar les opinions dels altres, etc. També està relacionada amb el concepte d’escola inclusiva
i està molt lligada amb la teoria de les Intel·ligències Múltiples. Salovey, Mayer, Goleman i
Bisquerra entre altres autors ens han servit de fonament teòric sobre el qual construir el nostre
estudi.
La nostra intervenció ha posat en pràctica una sèrie d’activitats destinades a millorar les
carències emocionals de l’alumnat. Des del punt de vista quantitatiu, els resultats s’han arreplegat
utilitzant l’escala de Piers-Harris per fer una avaluació inicial i una altra final. Pel que fa a la
valoració qualitativa, s’han triangulat les opinions de les mestres que més contacte han tingut amb
el grup per contrastar els resultats obtinguts.
Finalment, organitzem les dades per poder analitzar-les acuradament. A partir d’aquestes,
extraiem les nostres conclusions i reflexionem sobre si hem assolit els objectius marcats
inicialment. [-]
Subject
Description
Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: