Observació i gestió de les emocions en Educació Infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Observació i gestió de les emocions en Educació InfantilAutoría
Tutor/Supervisor
Hernández Blasi, CarlosTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2016-06-22Editor
Universitat Jaume IResumen
La present investigació analitza les emocions dels nens en l’aula d’infantil, i proposa recomanacions
per als docents per a millorar la gestió d’eixes emocions. L’objectiu és detectar quin tipus
d’intervencions ... [+]
La present investigació analitza les emocions dels nens en l’aula d’infantil, i proposa recomanacions
per als docents per a millorar la gestió d’eixes emocions. L’objectiu és detectar quin tipus
d’intervencions propicien canvis positius en les emocions mostrades pels nens. L’instrument que
s’ha utilitzat per portar a terme l’estudi és el mètode observacional, ja que aporta objectivitat
mitjançant un sistema de categorització creat a partir d’un sistema base de categories (S. Denham).
La metodologia observacional consta d’un registre creat per a la pressa de dades tal i com es pot
veure a l’estudi. En la present investigació es realitzen sis sessions d’observació a cadascun dels
tres nens i tres nenes d’una aula de tres anys. S’ha creat una categorització d’emocions i de tipus
d’intervencions per a que l’observador anote cada canvi emocional del nen, i si eixe canvi emocional
s’ha produït degut a la intervenció de part d’algun altre individu present. S’han registrat les emocions
que presenten i s’han classificat en positives, negatives o neutres. En el registre de dades han
quedat plasmats tots aquells canvis d’emocions que han ocorregut i les intervencions de part del
docent o dels companys que s’hi han donat. Allò que pretén l’estudi es proposar eines per a
incentivar els estats emocionals positius dels nens i reduir o eliminar els negatius. Una vegada
realitzat l’anàlisi de les dades, s’ha pogut extraure diverses conclusions. S’han identificat tres tipus
d’intervencions que afavoreixen el desenvolupament de la classe, que són; “Minimització”,
“Enfocada en el problema”, i “Reforç positiu; mentre que el tipus d’intervenció “Enfocada en l’emoció
negatiu” deu intentar evitar-se en qualsevol. [-]
This research analyzes the emotions of children in Nursery School classrooms and proposes
recommendations for teachers to improve the management of those emotions. The main aim is to
identify what types of interve ... [+]
This research analyzes the emotions of children in Nursery School classrooms and proposes
recommendations for teachers to improve the management of those emotions. The main aim is to
identify what types of interventions cause positive changes in the emotions shown by children. The
methodology that has been used to conduct the study is the observational method, as it provides
objectivity through the system of data categorization (A. Denham). This methodology uses a registry
to save the data as can be seen in the study. In this research six observation sessions are conducted
for each of three boys and three girls in a three years old classroom. A categorization of emotions
and types of interventions has been created for the observer to register each child's emotional
change, and whether this change has happened due to the intervention of another individual.
Emotions have also been classified as positive, negative or neutral. In the data record have been
embodied all those emotion changes and the interventions of the teacher or peers which have
caused them. The final aims of this study is to propose tools to encourage positive emotional states
of children and reduce or eliminate the negative ones. Once fulfilled the data analisis some
conclussions arise Three types of interventions have been identified that ease the class development, which are; “Minimisation”, “Focused on the issue”, a “Possitive reinforcement; while
the “Focused on the emotion negative” intervention should be avoided in any case. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2015/2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess