Las historias de vida en la formación de maestros de Educación Infantil
Ver/ Abrir
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Serret Segura, Andreu; Martí-Puig, Manuel; Corbatón-Martínez, Raquel
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Las historias de vida en la formación de maestros de Educación InfantilFecha de publicación
2016-05Editor
Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI)ISSN
1681-5653Cita bibliográfica
SERRET-SEGURA, Andreu; MARTÍ-PUIG, Manuel; CORBATÓN-MARTÍNEZ, Raquel. LAS HISTORIAS DE VIDA EN LA FORMACIÓN DE MAESTROS DE EDUCACIÓN INFANTIL. Revista Ibero-americana de Educação, 2016, vol. 71, p. 217-228Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://rieoei.org/rie_contenedor.php?numero=rie71Palabras clave / Materias
Resumen
This paper refers to an experience about the use of Life Histories
in “Teoría e Historia de la Educación” area in Early Childhood Teacher
Grade. The groups of discussion are used as a tool of qualitative research
in ... [+]
This paper refers to an experience about the use of Life Histories
in “Teoría e Historia de la Educación” area in Early Childhood Teacher
Grade. The groups of discussion are used as a tool of qualitative research
in order to know the effects of retired teacher’s Life Histories have on the
training of Early Childhood Teachers. After the analysis of the results, the
conclusions show that the Life Histories are good for the learning of the
pupils in a professionally and personally way and it became a tool which
reply methodological demands of the XXI century education. [-]
Publicado en
Revista Ibero-americana de Educação, 2016, vol. 71Derechos de acceso
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [501]