Show simple item record

dc.contributor.authorHernández Vargas, Clara Ivette
dc.contributor.authorLlorens Gumbau, Susana
dc.contributor.authorRodríguez-Sánchez, Alma
dc.date.accessioned2015-05-28T09:28:58Z
dc.date.available2015-05-28T09:28:58Z
dc.date.issued2014-01
dc.identifier.citationRODRÍGUEZ VARGAS, Clara Ivette; LLORENS GUMBAU, Susana; RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, Alma María. Empleados saludables y calidad de servicio en el sector sanitario. Anales de Psicología, v. 30, n. 1 (2014), p. 247-258ca_CA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/121986
dc.description.abstractIn this case study, we analyze the mediating role of positive af-fects and work engagement among efficacy beliefs and service quality (per-formance, commitment, perceived quality) of health professionals (N = 154) from a hospital in Valencia. Based on Healthy & Resilient Organiza-tions Model (HERO; Salanova, Llorens, Cifre, & Martinez, 2012), structur-al equations and booststrapping analysis revealed that positive affect and work engagement mediates between the efficacy beliefs and service quality. Specifically, those employees with high efficacy beliefs, showed high posi-tive affect and more work engagement, which in turn was positively related to higher service quality.ca_CA
dc.description.abstractEn este estudio se analiza el papel mediador de los afectos posi-tivos y el engagement en el trabajo entre creencias de eficacia y calidad de servicio (desempeño, compromiso, calidad percibida) en el personal sanita-rio (N = 154) de un hospital de la Comunidad Valenciana. Basado en el Modelo de Organizaciones Saludables y Resilientes (HERO) (Salanova, Llorens, Cifre, y Martínez, 2012) análisis de ecuaciones estructurales y booststrapping revelan que el afecto positivo y el engagement en el trabajo media entre las creencias de eficacia y la calidad de servicio. Concretamente, aquellos empleados con mayores creencias de eficacia, presentan mayor afecto positivo y más engagement en el trabajo que a su vez, se relaciona positivamente con mayor calidad de servicio.ca_CA
dc.format.extent12 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversidad de Murciaca_CA
dc.relation.isPartOfAnales de Psicología, v. 30, n. 1 (2014)ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectEfficacy beliefsca_CA
dc.subjectPositive affectca_CA
dc.subjectEngagementca_CA
dc.subjectService qualityca_CA
dc.subjectHospitalsca_CA
dc.subjectEficaciaca_CA
dc.subjectAfecto positivoca_CA
dc.subjectCompromisoca_CA
dc.subjectCalidad de servicio;ca_CA
dc.subjectHospitalesca_CA
dc.titleEmpleados saludables y calidad de servicio en el sector sanitarioca_CA
dc.title.alternativeHealthy Employees and Service Quality in Health Care settings
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.1.143631
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://revistas.um.es/analesps/issue/view/12561ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record