Listar por tema "patrimoni"
Mostrando ítems 1-17 de 17
-
Les alqueries del terme de Borriana
Agrupació Borrianenca de Cultura (2020)El terme municipal de Borriana està esquitxat d’infinitud d’antics habitatges inicial i majoritàriament vinculats al conreu de la terra. Conegudes amb el nom d’alqueries, les generacions actuals associen aquestes edificacions ... -
Caracterització dels BIC i el mercat laboral. Pactes de Castelló
Publicacions de la Universitat de València (2022)En aquest informe es recull la situació dels BIC en els pactes per l’ocupació de la província de Castelló. Sobre el detall que apareix a continuació és important assenyalar dos aspectes que als efectes de l’informe dins ... -
Caracterización de los BIC y el mercado laboral. Pactos por el empleo de Castellón
Publicacions de la Universitat de València (2022)En este informe se recoge la situación de los BIC en los pactos por el empleo de la provincia de Castelló. Sobre el detalle que aparece a continuación es importante señalar dos aspectos que a los efectos del informe dentro ... -
Com treballar un recurs patrimonial a l'escola: El cicle de producció de l'oli d'oliva al poble de Càlig.
Universitat Jaume I (2022-06-09)Les fonts materials i immaterials del passat són un dels millors recursos didàctics per tal d’explicar les nocions del pas del temps, els canvis i les transformacions al llarg de la història. Aquestes tenen atribuït un ... -
El Desert de les Palmes com a element educador: Itinerari Didàctic
Universitat Jaume I (2023-06-07)El Desert de les Palmes és un espai natural protegit que sempre ha estat molt vinculat amb la societat castellonenca. Té un gran valor patrimonial perquè és el paratge natural més proper i el bressol de la nostra història ... -
La gestió participativa i el museu de la ciutat. Patrimoni, ciutadania i nodes culturals als barris de Barcelona
Museu d'Art Contemporàni Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC) (2020)Si bé l’urbanisme funcionalista va permetre, fa mig segle, allotjar amb escassos recursos un gran nombre de persones que havien immigrat a la ciutat, també és cert que aquest modelno va trigar a mostrar la seva ... -
La identitat cultural i patrimonial en l’educació secundaria. Una proposta artística de refotografia per a l’alumnat de 4t d’ESO
Universitat Jaume I (2021-07-14)Aquest treball f de màster en l’especialitat d’Arts Plàstiques respon a les següents modalitats: Modalitat 3. Planifcació i/o Programació curricular, Modalitat 4. Acció en temàtiques transversals i, en especial, a la ... -
L’aprenentatge de les tradicions en el temps a Vila-real
Universitat Jaume I (2022-06-09)El tema que envolta aquest treball és les tradicions i el patrimoni cultural a Vila-real, de manera que s’inclouen recursos didàctics per tindre en compte el pas del temps en elles. La proposta ha sigut en relació amb ... -
El món de les neveres al terme de Morella com a recurs didàctic
Universitat Jaume I (2020-06-12)Moltes voltes trobem gran quantitat d'elements patrimonials al nostre voltant i no som capaços de fixar-nos ni de prestar la suficient atenció a la gran quantitat d'informació que ens poden oferir sobre un lloc i les ... -
El Museu de la Seda de València: accions educatives
Institut de Desenvolupament Professional-ICE (IDP-ICE) (2020)El Museu de la Seda de València presenta una sèrie de punts forts per desenvolupar accions educatives i facilitar la seua posterior projecció digital en relació al patrimoni històric (el propi edifici, les exposicions ... -
La pedra en sec a Borriol
Ayuntamiento Sierra de Engalceran (2007) -
Planificació i/o programació curricular especialitat: Geografia i Història
Universitat Jaume I (2019-07-22)Modalitat 3: Planificació i/o Programació curricular El Treball de Final de Màster que es presenta a continuació correspon a una programació didàctica per a l'assignatura d'Història de l'Art de 2n de batxillerat. La ... -
Proposta d'itinerari didàctic per treballar el paisatge, l'agricultura tradicional i les sénies de la Vall d'Alba
Universitat Jaume I (2023-06-07)El patrimoni i la història són elements clau que han de perdurar amb el pas del temps i de nosaltres depén que no caiguen en l’oblit. Aquests ens fan recordar els nostres orígens, d’on venim i per què som com som actualment. ... -
Una ruta matemàtica al meu poble, Onda
Universitat Jaume I (2017-06-14)Aquest TFG té com a objectiu apropar les Rutes Matemàtiques a les escoles d’educació primària. En aquest cas, es tracta d’una proposta didàctica dirigida als cursos de 5è i 6è del col·legi Baltasar Rull Villar d’Onda. El ... -
Urbanisme, arquitectura i patrimoni a la Borriana del canvi de mil·lenni
Agrupació Borrianenca de Cultura (2014)L’activitat urbanística i la construcció arquitectònica han tingut un protagonisme cabdal a Borriana durant els darrers anys. La bombolla immobiliària ha produït una ocupació del territori poc respectuosa i la majoria ... -
Vilafranca, un tresor educatiu. Proposta didàctica per a l'Educació Primària
Universitat Jaume I (2020-06-15)Vilafranca és una localitat envoltada de tresors educatius que quasi mai s’utilitzen, per tant, fer ús d’ells, reivindicar-los i potenciar-los pot ser una eina fonamental en aquesta lluita contra la despoblació. El ... -
VINSEUM, otro museo en contínua transformación. De la colección local al mundo
Museo de Arte Contemporáneo Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC), Diputación de Castellón, Universitat Jaume I (2022-11-25)VINSEUM, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, versió actualitzada de l’antic Museu de Vilafranca – Museu del vi, té la sort de continuar creixent i adaptant-se als canvis culturals de la societat que l’acull, i ...