Listar por autoría "1942a4b8-bcb2-4420-8b9c-0dea07a17f61"
Mostrando ítems 1-19 de 19
-
Drivers and internalisation of the EFQM excellence model
Escrig-Tena, Ana B.; García-Juan, Beatriz; Segarra-Ciprés, Mercedes Emerald (2019)Purpose Although the European Foundation for Quality Management (EFQM) Excellence Model has been widely adopted throughout Europe, a thorough examination of the factors that contribute to the internalisation of the model ... -
Employees' proactive behavior and innovation performance. Examining the moderating role of informal and formal controls
Segarra-Ciprés, Mercedes; Escrig-Tena, Ana B.; García-Juan, Beatriz Emerald (2019)Purpose – The purpose of this paper is to analyze the degree to which employees’ proactive behavior contributes to innovation performance in firms operating in high-technology sectors. Despite the benefits of these ... -
Empowerment in the Public Sector: Testing the Influence of Goal Orientation
García-Juan, Beatriz; Escrig-Tena, Ana B.; Roca-Puig, Vicente SAGE Publications (2019)Empowerment has emerged as an important new issue in the public sector organization setting in the wake of mainstream new public management (NPM). Nevertheless, few studies in this frame have combined structural (managerial) ... -
El escape room virtual: herramienta docente universitaria para el desarrollo de competencias transversales y para la retención del conocimiento
Salvador, Alejandro; Escrig-Tena, Ana B.; Beltrán-Martín, Inmaculada; García-Juan, Beatriz Centro de Estudios Financieros (2022-01)El escape room es una actividad de entretenimiento que puede ser aprovechada para fomentar el aprendizaje y las competencias transversales del estudiantado (hombres y mujeres). Las características de este juego son propicias ... -
El escape room virtual: un recurso docente universitario que fomenta el aprendizaje y el desarrollo de competencias
Salvador Gómez, Alejandro; Escrig-Tena, Ana B.; Beltrán-Martín, Inmaculada; García-Juan, Beatriz Universitat Politècnica de València (2021-10)El escape room es una actividad lúdica que puede ser aprovechada como recurso docente. Por sus características, esta actividad permite enganchar al alumnado en la resolución de retos que tengan como finalidad la mejora de ... -
Evaluación de una experiencia de flipped classroom
Escrig-Tena, Ana B.; Segarra-Ciprés, Mercedes; García-Juan, Beatriz; Salvador, Alejandro; Flor Peris, María Luisa; Badoiu, Georgiana-Alexandra Centro de Estudios Financieros (2023-01)La flipped classroom es una metodología activa que cambia el modelo de enseñanza tradicional y genera una conexión emocional con el estudiantado (hombres y mujeres). El propósito de este estudio es analizar en qué medida ... -
Examining the relationship between work conditions and entrepreneurial behavior of employees: does employee well-being matter?
Escrig-Tena, Ana B.; Segarra-Ciprés, Mercedes; García-Juan, Beatriz; Badoiu, Georgiana-Alexandra Cambridge University Press (2022-02-21)Do perceptions of work conditions prompt employees to adopt entrepreneurial behaviors? Does well-being play a role in this relationship? This paper proposes an integrated model of the associations between perceptions of ... -
Herramientas de gamificación: efectos sobre el aprendizaje significativo, el engagement y el estrés de los estudiantes
Badoiu, Georgiana-Alexandra; Escrig-Tena, Ana B.; Segarra-Ciprés, Mercedes; García-Juan, Beatriz; Salvador, Alejandro Universitat Politècnica de València (2020)El constante cambio en el entorno junto a la transformación tecnológica requieren una educación moderna, donde las herramientas de gamificación se utilicen en beneficio de la formación de los estudiantes. En los últimos ... -
Incorporating poverty in society into strategic human resource management
Roca-Puig, Vicente; Beltrán-Martín, Inmaculada; García-Juan, Beatriz Taylor & Francis (2019-07-19)In developed societies, the cultural value of social trust and cooperative behavior decreases when levels of poverty increase. Based on the contextual social exchange perspective, we argue that these societal traits can ... -
Incremental and radical product innovation capabilities in a quality management context: Exploring the moderating effects of control mechanisms
Escrig-Tena, Ana B.; Segarra-Ciprés, Mercedes; García-Juan, Beatriz Elsevier (2020-11-21)This paper addresses calls for understanding of the contextual conditions under which Quality Management (QM) may be effective in supporting radical and incremental innovation in a technologically dynamic sector. Particularly, ... -
¿La metodología Flipped Classroom contribuye a crear un aprendizaje significativo?
Escrig-Tena, Ana B.; Segarra-Ciprés, Mercedes; Badoiu, Georgiana-Alexandra; García-Juan, Beatriz Universidad Politécnica de Valencia (2019)En las últimas décadas se ha tratado de impulsar un cambio metodológico en la enseñanza universitaria desde una enseñanza centrada en la actividad del profesorado a otra orientada al aprendizaje del estudiantado. Así, ... -
Personal comprometido: el papel clave de la dirección de recursos humanos y de la generación de empoderamiento psicológico
Beltrán-Martín, Inmaculada; Bou-Llusar, Juan Carlos; García-Juan, Beatriz; Salvador, Alejandro Centro de Estudios Financieros - CEF (2023)¿Cómo de importante es el grado de motivación intrínseca que siente un empleado/a para que esté comprometido/a con su empresa? El propósito de este trabajo es aportar nuevos conocimientos sobre el todavía poco explorado ... -
Psychological Empowerment: Antecedents from Goal Orientation and Consequences in Public Sector Employees
García-Juan, Beatriz; Escrig-Tena, Ana B.; Roca-Puig, Vicente SAGE Publications (2018)Recent research has encouraged the study of psychological empowerment in public organizations owing to its benefits for optimum service delivery and performance improvement in the public context. This study analyzes how ... -
Structural empowerment and organisational performance: the mediating role of employees’ well-being in Spanish local governments
García-Juan, Beatriz; Escrig-Tena, Ana B.; Roca-Puig, Vicente Routledge (2020)We extend the ‘black box’ picture of public management and the ‘balanced view’ of HRM literature to explore, in the public context, the impact of structural empowerment on organisational performance and the mediating ... -
The empowerment-organizational performance link in local governments
García-Juan, Beatriz; Escrig-Tena, Ana B.; Roca-Puig, Vicente Emerald (2018-08-20)Purpose The purpose of this paper is to contribute to the understanding of how to raise organizational performance in public sector organizations through human resource management. Specifically, this paper aims to investigate ... -
The impact of hard and soft quality management and proactive behaviour in determining innovation performance
Escrig-Tena, Ana B.; Segarra-Ciprés, Mercedes; García-Juan, Beatriz; Beltrán-Martín, Inmaculada Elsevier (2018-03)The extant literature has reported mixed results on the relationship between Quality Management (QM) practices and innovation performance. Most of the studies carried out to date have proposed a direct relationship between ... -
The link between Quality Management and Innovation Performance: A content analysis of survey-based research
Segarra-Ciprés, Mercedes; Escrig-Tena, Ana B.; García-Juan, Beatriz Taylor & Francis (2020)Previous contributions have reported contradictory findings about the effects of Quality Management (QM) on innovation performance. The purpose of this paper is to critically appraise methodological issues in the literature ... -
The virtuous circle of human resource investments: A precrisis and postcrisis analysis
Roca-Puig, Vicente; Bou-Llusar, Juan Carlos; Beltrán-Martín, Inmaculada; García-Juan, Beatriz Wiley (2018-09-17)We propose a dynamic model of positive feedback between human resource (HR) investments and companies' economic performance. The model assumes that HR investment increases profitability through labor productivity and, in ... -
El uso de la wikipedia como recurso docente
Escrig-Tena, Ana B.; Bou-Llusar, Juan Carlos; Roca-Puig, Vicente; Beltrán-Martín, Inmaculada; Segarra-Ciprés, Mercedes; López-Navarro, Miguel Ángel; García-Juan, Beatriz Universitat Politècnica de València (2016)En este trabajo se presenta un proyecto de utilización de la Wikipedia como recurso docente. El principal objetivo de este proyecto es fomentar el aprendizaje colaborativo a través de una actividad en la que los estudiantes ...