Listar TFM: Master Universitari en Psicopedagogia por idioma "cat"
-
Ajuden les tasques de la teoria de la ment i pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d'Asperger?
Universitat Jaume I (2013)A partir del debat existent sobre la confusió entre els trastorns que presenten dèficits comunicatius, com són aquells del continu del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), les ... -
El bilingïsmo en niños/as con implante coclear: estudio de un caso
Universitat Jaume I (2017-11)En este trabajo se pretende estudiar el bilingüismo (dos lenguas orales) en niños/as con implante coclear. El objetivo de este estudio es comprobar si dicho bilingüismo en personas impladas coclearmente es posible. Para ... -
Dificultats en la composició escrita
Universitat Jaume I (2013)“Dificultats en la Composició Escrita” és el treball final del Màster de Psicopedagogia. Es basa en un procés d’investigació-acció centrat en l’estudi dels problemes d’expressió escrita d’una alumna de quart de primària ... -
Dinamitzadors de la cultura local: un projecte d’Aprenentatge-Servei amb l’estudiantat del PQPI
Universitat Jaume I (2014-11-25) -
L'educació de les acaballes de la Segona República als Masos de Morella: revivint l'escola dels Llivis
Universitat Jaume I (2015-07-20)El present article naix després de conjugar els relats de dos persones; un home i una dona de 88 i 84 anys respectivament, que van conviure en una mateixa realitat educativa. Aquestes dos persones van viure l’experiència ... -
Estratègies específiques d'intervenció a l'aula ordinària per millorar la inclusió d'un alumne amb TEA. Estudi de cas
Universitat Jaume I (2017-09)En l’actualitat, la creació d’Unitats de Comunicació i Llenguatge (CiL) es planteja com una nova forma d’afrontar les necessitats educatives de l’alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Aquestes unitats ... -
Estudi comprensiu de les habilitats de teoria de la ment en adults amb Síndrome de Down i altres tipus de discapacitat intel·lectual
Universitat Jaume I (2015-09-21)Antecedents: La Teoria de la Ment (TM) és important per desenvolupar relacions socials i comprendre les ments i accions d’altres persones. Les persones amb Síndrome de Down (SD) i Discapacitat Intel·lectual (DI) presenten ... -
Estudi de cas : és l'aula CIL un recurs inclusiu?
Universitat Jaume I (2020-10-26)Les aules CiL són unitats de suport de comunicació i llenguatge ubicades dins dels centres ordinaris. Aquestes atenen a l’alumnat amb afectació en l’àrea de comunicació i llenguatge, normalment solen ser xiquets amb trastorn ... -
Estudi de cas: trastorn de l'espectre autista N3: mètode adaptat per a ensenyar a llegir i a escriure
Universitat Jaume I (2014-11-25)El llenguatge és una eina important per a l’aprenentatge de determinats coneixements i habilitats. Tot i això, ens podem trobar alumnes que no disposen de llenguatge oral, aleshores, en aquestos casos, el llenguatge ... -
Les expectatives de l'alumnat i la intervenció intercultural inclusiva
Universitat Jaume I (2014)L’objectiu del present treball és analitzar i incidir sobre les expectatives de futur de l’alumnat com a factor important per a la millora de la seva situació. Aquestes expectatives són variables cognitives d’anticipació ... -
Formació, coneixement i ús d'estratègies metodològiques a l'aula d'educació primària
Universitat Jaume I (2020-10-26)La necessitat de plasmar específicament en la programació didàctica dels docents les metodologies planificades per a la pràctica d’aula, així com la posterior posada en pràctica de diferents metodologies inclusives, ostenten ... -
Les funcions executives en la Educació Secundària Obligatòria. Una proposta d’intervenció psicopedagògica per a l’aprenentatge d’estratègies didàctiques sobre resolució de problemes, comentaris de text, mapes conceptuals i resums
Universitat Jaume I (2020-07-20)En l’àmbit educatiu hi ha moltes incògnites sobre quines són les funcions executives que es relacionen amb les tasques de resolució de problemes i realització de comentaris de text, mapes conceptuals i resums. Així doncs, ... -
Identificació, avaluació e intervenció d’un nen Asperger
Universitat Jaume I (2013-11-14) -
Implicació i motivació de la joventut per a la transformació de la societat
Universitat Jaume I (2018-10-22)La finalitat d’aquest treball és posar de manifest la importància de la implicació i participació de la jov entut del barri Sant Llorenç de Castelló, tenint - la en compte com a eix transformador de la societat ... -
Impotància de la integració sensorial en atenció primerenca. Cal incorporarl-la als CDIAPS?
Universitat Jaume I (2017-09-18)Early Intervention in children is based on the fact that discovering the signs that can anticipate a future problem and acting on them can prevent their consequences or, at least, dilute their weight and stop them from ... -
Influència de l'estat emocional en el rendiment acadèmic i en les relacions interpersonals
Universitat Jaume I (2014)Les emocions estan integrades en les nostres vides i formen part de la nostra personalitat. Des del moment en que naixem, el nostre entorn està influenciat per les emocions que vivim i que experimentem. El llenguatge ... -
Informe d’Avaluació Psicopedagògica: Projecte “Transformant el nostre món: canviem le regles del joc amb l’economia del Bé Comú” Un projecte de la Fundació Cívica Novessendes
Universitat Jaume I (2020-07-20)En el següent treball es presenta l’informe d’avaluació psicopedagògica de la Fase I del projecte social “Transformant el nostre món; canviem les regles del joc amb l’economia del bé comú”. Aquest ha estat realitzat per ... -
Intervenció de cas únic a una alumna amb diagnòstic TL en l'aula PT
Universitat Jaume I (2019-10-21)This Master's Thesis is a short single case intervention aimed at a twelve-year-old student diagnosed with Language Disorder (LD). The primary objective was to intervene in pragmatics in order to improve the differentiation ... -
Intervenció psicopedagògica per a la millora d’aspectes socioafectius i conductuals a l’aula
Universitat Jaume I (2014)Actualment, cada vegada són més les persones amb diversitat funcional escolaritzades en centres educatius ordinaris. Donar una resposta educativa adequada a les característiques de cada alumne, és una tasca que correspon ... -
Intervenció psicosocial en TDAH: cas únic
Universitat Jaume I (2013)ADHD is a complex disorder that affects the daily lives of the people who suffer it. In this paper we will describe a psychosocial intervention in a girl with ADHD. The goals of this study are to improve self-awareness of ...