Browsing TFM: Master Universitari en Psicopedagogia by Language "cat"
-
Intervenció socioemocional en una aula de primària
Universitat Jaume I (2018-07-23)The importance of social and emotional skills in the ordinary classroom is s o impor tant or more than the curricular work , especially in classrooms where pupils with severe behavioural disorders ... -
Model SCERTS: Intervenció en Regulació Emocional
Universitat Jaume I (2015-11)El model SCERTS és un enfocament integral i multidisciplinari per a millorar la comunicació i les capacitats socio-emocionals de les persones amb TEA i amb trastorns relacionats. També és un model educatiu innovador basat ... -
La modificació de la conducta en l'Asperger
(2013)Aquest treball està basat en un alumne diagnosticat amb la síndrome d’Asperger. L’alumne té sis anys i està escolaritzat en el centre d’educació primària Jaume I de Castelló. A causa del trastorn, l’alumne presenta una ... -
Orientació emocional: Proposta d’un programa d’intervenció per potenciar les habilitats emocionals i el benestar psicològic de l’alumnat
Universitat Jaume I (2024-07-22)L’educació emocional és, a hores d’ara, un tema d’actualitat dins del sistema educatiu arreu del món, ja que, cada volta es fa més necessari treballar la intel·ligència emocional de l’alumnat. L’objectiu general d’aquest ... -
La Participació: treballar-la a l'aula, fomentar-la al dia a dia
Universitat Jaume I (2015-11-23)En el present treball es realitza un estudi sobre la participació dels xiquets i xiquetes del curs de Primer de Primària d’un centre CAES de la ciutat de Castelló. Fruit d’un període previ d’observació participant durant ... -
Pedagogies alternatives i d'aula en educació infanti: la veu dels docents
Universitat Jaume I (2020-07-20)INTRODUCTION. The aim of this paper is to examine the practices that 35 early childhood teachers, who develop alternative pedagogies, perform in the classroom in the region of Castellón (Spain). The focus will be: 1) How ... -
Pla de modificació de conducta a un alumne amb TDAH
(2013)El treball de fi de màster anomenat Pla de modificació de Conducta a un alumne amb TDAH, es basa en una Investigació-acció amb un alumne de 14 anys del col·legi La Salle de Benicarló. Raúl està cursant 2n d’ESO i les ... -
Poder? Voler? Saber?: estudi basat en la relació entre la capacitat intel·lectual, les habilitats d'estudi i els resultats acadèmics d'alumnat de secundària
Universitat Jaume I (2013)This project has been a study based on the relationship between intellectual ability of the students , skills and study skills they have acquired and academic results . The sample consisted of 18 students in the second ... -
Prevenció de l'assetjament cibernètic a adults amb discapacitat intel·lectual a través de la intervenció en Teoria de la ment
Universitat Jaume I (2017-09-18)New forms of social relationship, such as social networks, allow everyone to interact with other people without having to know them necessarily or having their physical presence. This can lead to the danger of encountering ... -
Programa d’educació emocional per a la millora de la convivència en Educació Infantil
Universitat Jaume I (2017-11)L'educació emocional contribueix al desenvolupament integral de la persona, concretament al seu desenvolupament emocional, que complementa el desenvolupament cognitiu. Es basa en l'entrenament de les competències emocionals ... -
Proposta d'intervenció en habilitats adaptatives amb un alumne amb discapacitat intel·lectual. Estudi de cas únic
Universitat Jaume I (2015-11-23)Històricament la resposta que s’ha vingut donant a les necessitats que presenten les persones amb discapacitat intel·lectual ha estat molt diversa, des de la simple atenció, prevenció o rehabilitació fins la inclusió que ... -
Recuperant la veu de l’alumnat amb Asperger: Anàlisi de facilitadors i barreres a la participació i aprenentatge des de l’enfocament DUA
Universitat Jaume I (2020-07-20)El present treball s’articula en dos eixos diferents que es relacionen entre si. D’una banda, s’ha plantejat conéixer la perspectiva de l’estudiantat universitari amb la Síndrome d’Asperger en relació amb els facilitadors ... -
Redescobrint nous horitzons de millora de les persones amb dany cerebral adquirit i el projecte El camí cap a nosaltres
Universitat Jaume I (2013)Aquest projecte s’ha realitzat al Centre de Dia de l’Associació- Fundació ATENU Castelló seguint un procés d’investigació-acció-participativa i amb la finalitat de descobrir nous horitzons per millorar la inclusió social ... -
Relació entre l'autoconcepte i el rendiment acadèmic. Programa: Autoestima't
Universitat Jaume I (2013)The aim of this work is to confirm whether the students' self-concept affects their academic performance. The study was conducted at the Secondary School Vicent Castell i Domènech which is located in Castellón de la Plana, ... -
El sentit de l'escola confinada: una investigació biogràfica narrativa sobre el rol d'una orientadora inclusiva
Universitat Jaume I (2020-10-26)La pandèmia causada per la COVID-19 ha trontollat la societat global, clausurada per països, però connectada gràcies a la tecnologia i la xarxa digital. Aquesta nova realitat ha provocat l’aturament de l’educació presencial, ... -
La socialització entre els iguals per a alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista. Un programa d'intervenció en context.
Universitat Jaume I (2019-07-22)This work consists in carrying out a program of interaction with peers, which will take place during the playground, and whose objective is to favor the social interaction between equals and improve the conversational ... -
Som Escola. La construcción de una comunidad intercultural inclusiva en un centro educativo en proceso de transformación
Universitat Jaume I (2017-09)En el presente artículo mostramos un estudio realizado en un colegio rural de la provincia de Valencia, centro que se encuentra inmerso en un proceso de transformación hacia una escuela intercultural inclusiva. El objetivo ... -
Tutoria i emocions: un programa per a treballar l’educació emocional en secundària
Universitat Jaume I (2016-09-19)Aquest TFM s’emmarca dins de la modalitat Professionalitzadora, és a dir, és un treball individual en el qual s’afronta un problema amb un projecte d’innovació dins del context al qual va destinat. Amb el següent Treball ... -
La veu de l'alumnat dintre del procés de transformació d'un centre
Universitat Jaume I (2014-09-22)Al llarg d’aquest treball parlarem sobre la importància i la figura de l’alumnat en un procés de transformació cap a una escola intercultural inclusiva des d’un model d’investigació-acció participativa. A través de ... -
Vinculant-se al territori: l’aps i la participació comunitària. estudi de cas en una escola rural
Universitat Jaume I (2018-10-22)The school opening to the community is considered essential in order to cover its social needs and to favour its democratization. This study, carried out in an Associated Rural School (CRA), ...