Relació entre l'autoconcepte i el rendiment acadèmic. Programa: Autoestima't
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/80946/TFM_Laura_Nebot.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Relació entre l'autoconcepte i el rendiment acadèmic. Programa: Autoestima'tAutoría
Tutor/Supervisor
Sidro Tirado, José Juan; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2013Editor
Universitat Jaume IResumen
The aim of this work is to confirm whether the students' self-concept affects their academic performance. The study was conducted at the Secondary School Vicent Castell i Domènech which is located in Castellón de la ... [+]
The aim of this work is to confirm whether the students' self-concept affects their academic performance. The study was conducted at the Secondary School Vicent Castell i Domènech which is located in Castellón de la Plana, specifically, it has been carried out with the 26 students in the class of 1st ESO B. In order to obtain information we have used: the Self-concept Method 5 test, the General Intelligence Factor test and the students’ end-of-year marks. The results obtained have verified the hypothesis, that is to say, a positive influence on the concept leads to a high academic performance. Consequently, a negative self-concept leads to a lower academic performance lower. Finally, we have developed a program called “Autoestima't” in order to work on the self-esteem and self-conception of the students in this group. [-]
L’objectiu d’aquest treball es comprovar si l’autoconcepte de l’alumnat influeix sobre el seu rendiment acadèmic. L’estudi s’ha portat a terme a l’Institut d’Educació Secundària Vicent Castell i Domènech de la ciutat ... [+]
L’objectiu d’aquest treball es comprovar si l’autoconcepte de l’alumnat influeix sobre el seu rendiment acadèmic. L’estudi s’ha portat a terme a l’Institut d’Educació Secundària Vicent Castell i Domènech de la ciutat de Castelló de la Plana, concretament amb els 26 estudiants de l’aula de 1r d’ESO B. Per obtenir informació hem utilitat: el test Autoconcepte Forma 5, el test Intel·ligència General Factorial i les notes finals de curs de l’alumnat. Els resultat obtinguts han verificat la hipòtesi, és a dir, un autoconcepte positiu influeix en la possessió d’un rendiment acadèmic alt i un autoconcepte negatiu en un rendiment acadèmic més baix. Finalment s’ha elaborat un programa, anomenat Autoestima’t, per a treballar l’autoestima i l’autoconcepte de l’alumnat d’aquesta aula. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball de Fi de Màster de Psicopedagogia. Curs 2012/2013
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: