Listar Departament: Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia por tipo de documento "info:eu-repo/semantics/article"
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Challenges involved in the Localization of the Sustainable Developments Goals in El Salvador Between 2015-19 and for Implementing the 2030 Agenda
Universidad de El Salvador (2020)Since becoming a signatory of the 2030 Agenda for Sustainable Development in 2015, El Salvador has endeavored to incorporate these international commitments into its programmatic f ramework, its Five-Year Development ... -
Characteristics of young offenders depending on the type of crime
(2015)The aim of this study is to define a profile of juvenile offenders depending on the type of crime (against property or against persons), according to several socio-demographic variables, and a number of indicators of ... -
Children's supernatural thinking as a signalling behaviour in early childhood
Wiley (2016)In this study, we analysed the reaction times of 137 college students when making decisions on pairs of hypothetical children verbalizing different types of vignettes and/or exhibiting different physical appearance ... -
Children’s Awareness of Peer Rejection and Teacher Reports of Aggressive Behavior
Elsevier (2019)Lack of awareness of one’s negative social reputation is linked to aggressive behavior among older school-age children. The present study extends this research to the first year of elementary school. The first goal was ... -
El cine como agente socializador del amor romántico en las adolescentes: el caso de “A tres metros sobre el cielo”
Seminario Interdisciplinar de Estudios de las Mujeres de la Universidad de León (2019)El objetivo de este estudio es conocer el efecto que produce el cine como agente socializador en el enamoramiento tradicional y analizar la aceptación de ciertos mitos de amor romántico en 16 chicas adolescentes a través ... -
Coaching-Based Leadership Intervention Program: A Controlled Trial Study
Frontiers Media (2020-01-30)In spite of the potential benefits that coaching-based leadership interventions can bring to organizations, basic questions remain about their impact on developing coaching skills and increasing psychological capital ... -
Cognitive cues are more compelling than facial cues in determining adults’ reactions towards young children
SAGE Publishing (2015)Previous research has demonstrated the significant influence that both children’s facial features (Lorenz, 1943) and children’s cognitive expressions (Bjorklund, Hernández Blasi, and Periss, 2010) have on adults’ perception ... -
Cognitive “babyness”: Developmental differences in the power of young children's supernatural thinking to influence positive and negative affect.
American Psychological Association (2012-09)Perceptions of maturational status may play an important role in facilitating caretaking and resources toward children expressing them. Previous work has revealed evidence that cues of cognitive immaturity foster positive ... -
Communication and Engagement for Social Justice
Taylor & Francis (2013)From mass to interpersonal media, from citizen to governmental or corporate interactions, a communication for peaceful social change involves different screens, spaces, creative resources, means of expression and actors. ... -
Comorbidity between attention deficit hyperactivity disorder and reading disabilities: implications for assessment and treatment
Emerald Group (2011)Comorbidity of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and reading disabilities (RD) is greater than what would occur by chance. Considering the well-documented adverse impact of both ADHD and RD on development, ... -
Compartiendo afectos positivos en el trabajo: el rol de la similitud en los equipos
Pontificia Universidad Javeriana Cali (2015)Objetivo. Analizar la relación entre la similitud de las características demográficas (género, tipo de contrato y años trabajando en la empresa) y la similitud en los afectos positivos en equipos de trabajo, a partir de ... -
Competencia percibida y valor de utilidad: ¿cómo contribuyen al rendimiento matemático en 6.º de Educación Primaria?
Universidad de Valladolid (2023-07-26)Diferentes factores interdependientes entre sí se han relacionado con el rendimiento matemático. Entre ellos, destacan factores cognitivos generales y específicos, factores afectivo-motivacionales y factores contextuales. ... -
Competencias matemáticas y funcionamiento ejecutivo en preescolar: evaluación clínica y ecológica
Universidad del País Vasco (2015)Este estudio compara la relación entre el funcionamiento ejecutivo, analizado a través de pruebas clí- nicas y ecológicas, y la competencia matemática en preescolares. La evaluación de los niños (255 de 5 y 6 años) ... -
El componente P300 como correlato neurofisiológico de la memoria de trabajo conductual en adolescentes con trastorno por déficit de atención/hiperactividad
Viguera Editores (2014)Deficit in the executive functions has been widely studied in attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). The interest in its neurophysiological correlates has led to an immprovement in the identification of the ... -
La comprensión de emociones secundarias y las relaciones entre iguales en contextos escolares
Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2009)Others’ emotion understanding seems critical to social child development (Harris, 1992). Some of these emotions refer to situations with moral (guilt) and social transgressions (shame). The aim of this study is to relate ... -
La comprensión de las meteduras de pata en escolares con autismo. Su relación convariables cognitivas y de teoría de la mente
Pontificia Universidad Javeriana (Colombia) (2020)El presente estudio tiene una doble finalidad. La primera es analizar dosde las variables implicadas en la comprensión de las meteduras de pata(MP) en el autismo (Cociente Intelectual; CI, y la Falsa Creencia; FC).La ... -
Comprensión de textos de estudiantes con trastorno por déficit de atención/hiperactividad: ¿qué papel desempeñan las funciones ejecutivas?
Viguera (2010)Introduction. Deficits in reading comprehension of children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) have received scarce attention. However, to establish the underlying cognitive processes of ADHD and deficits ... -
La comprensión infantil de la mente y su relación con el problema del rechazo entre iguales
Taylor & Francis (2014-01)En este trabajo se revisa el paradigma de comprensión de la mente (o teoría de la mente), en relación a un problema con alta incidencia en el contexto escolar, el rechazo entre iguales. Se asume que la comprensión de la ... -
El compromiso con la tarea en el alumnado con TDAH: análisis del tiempo de escritura digital
Corporación Universitaria Iberoamericana (2021)La evolución de las nuevas tecnologías y la reciente situación de la Pandemia por COVID-19, han modificado las condiciones de la docencia educativa pasando mayoritariamente a una docencia digital. La utilización del ordenador ... -
Comunicación Cooperativa entre la familia y la escuela: un programa para la acción.
Asociación INFAD (2006)El programa Comunicación cooperativa entre la familia y la escuela es el resultado de una estrecha colaboración entre muchas personas preocupadas por la familia. Este programa surgió como un intento de ayudar a los padres ...