Formació Digital per a l'aprenentatge permanent docent: Un element pendent de millora als programes d'inducció
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/207779/89935.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
View/ Open
Impact
![Google Scholar](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/logo_google.png)
![Microsoft Academico](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/logo_microsoft.png)
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174801
comunitat-uji-handle3:10234/174815
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Formació Digital per a l'aprenentatge permanent docent: Un element pendent de millora als programes d'induccióAuthor (s)
Date
2023Publisher
Universitat Rovira i VirgiliISBN
978843651309; 9789992033999Bibliographic citation
Buils Morales, Sara, et al. Formació Digital per a l'aprenentatge permanent docent: Un element pendent de millora als programes d'inducció. Llibre d’actes FIETxs2023. Repensant els espais i els recursos digitals per a l’aprenentatge. Repensando los espacios y recursos digitales para el aprendizaje. 2023, p. 30-39Type
info:eu-repo/semantics/conferenceObjectPublisher version
https://llibres.urv.cat/index.php/purv/catalog/book/570Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
La formació d'iniciació a la docència universitària és crucial per a la qualitat educativa en les institucions d'educació superior i per al desenvolupament professional del professorat principiant. A més, tenint en ... [+]
La formació d'iniciació a la docència universitària és crucial per a la qualitat educativa en les institucions d'educació superior i per al desenvolupament professional del professorat principiant. A més, tenint en compte l’actual digitalització de la universitat, resulta essencial promocionar la competència digital docent del professorat novell des d’una perspectiva integral. És per això que en aquest estudi s'analitza l'enfocament predominant en la formació digital del professorat universitari novell a les universitats espanyoles, segons el marc de Krumsvik. La metodologia de l'estudi és exploratòria-descriptiva, amb anàlisi documental i de contingut de 27 formacions d'inducció a la docència en el context universitari espanyol. Els resultats mostren que la majoria de les formacions es centren en les habilitats digitals bàsiques i la competència didàctica amb les tecnologies digitals, mentre que es presta poca atenció a les estratègies d'aprenentatge permanent del professorat. Per tant, destaca la necessitat de treballar més en profunditat aquesta dimensió, tenint en compte que és crucial proporcionar al professorat novell eines i estratègies vinculades a les TIC per millorar de manera autònoma el seu desenvolupament professional docent en els primers anys de docència, els quals són els més crítics. [-]
Introductory training in university teaching is crucial for the quality of education in higher education institutions and for the professional development of new teachers. Moreover, taking into account the current ... [+]
Introductory training in university teaching is crucial for the quality of education in higher education institutions and for the professional development of new teachers. Moreover, taking into account the current digitisation of university, it is essential to promote the digital teaching competence of novice university teachers from a holistic perspective. This is why this study analyses the predominant approach to the digital training of new university teaching staff in Spanish universities, according to Krumsvik's framework. The methodology of the study is exploratory-descriptive, with documentary and content analysis of 27 induction training courses in the Spanish university context. The results show that most of the training courses focus on basic digital skills and didactic competence with digital technologies, while little attention is paid to lifelong learning strategies for teachers. Therefore, there is a need for more in-depth work on this dimension, bearing in mind that it is crucial to provide teachers with new ICT-related tools and strategies to improve their professional development in an autonomous manner in the first years of teaching, which are the most critical. [-]
Description
Ponència presentada: FIETxs2023. Repensant els espais i els recursos digitals per a l’aprenentatge. Repensando los espacios y recursos digitales para el aprendizaje. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. FIET ... [+]
Ponència presentada: FIETxs2023. Repensant els espais i els recursos digitals per a l’aprenentatge. Repensando los espacios y recursos digitales para el aprendizaje. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. FIET 2023. Universitat d’Andorra, 30 de juny de 2023 [-]
Is part of
Llibre d’actes FIETxs2023: Repensant els espais i els recursos digitals per a l’aprenentatge. Repensando los espacios y recursos digitales para el aprendizaje.Publicacions URVRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as © De l’edició: Les editores © Del text: Les autores i autors © D’aquesta coedició: Universitat Rovira i Virgili & Universitat d'Andorra Este trabajo está bajo una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.